Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

27 / 04 / 2010

Το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου βρίσκεται εδώ.

3.424 Εμφανίσεις
  1. Άρθρο 13 παρ” ε προκύπτει διαχωρισμός πτυχίων ΤΕΙ, παρά τη ρητή πρόβλεψη του Ν.2916/01 περί μη διαχωρισμού.

    Τι απαντάτε κ. Υφυπουργέ? Είναι σοβαρά πραγματα αυτά?

    Σχόλιο by Γ.A — 27/04/2010 @ 10:50

  2. Αυτό είναι αισχρό! Αφού υπάρχει ο νόμος, του ΠΑΣΟΚ μάλιστα, που προβλέπει ισότιμη αντιμετώπιση των πτυχιούχων ανεξαρτήτως χρονολογίας, με ποια δικαιολογία προσπαθεί το ΥΠΕΠΘ τέτοιο διαχωρισμό; Μόνο ως δάκτυλο της γνωστής συντεχνίας που προσπαθεί να βασιλεύει δια της διαίρεσης, μπορώ να φανταστώ ως εμπνευστή αυτού του άρθρου.
    Η Υπουργός του ΤΕΕ και όχι της Παιδείας θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις. Η προσφυγή σε δικαστήρια, Ελληνικά ή Ευρωπαϊκά, αν μείνει ως έχει αυτή η διάταξη, θεωρείται βέβαιη.

    Σχόλιο by Εμμανουήλ Σ. — 27/04/2010 @ 12:34

  3. Άρθρο 35
    Θέματα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
    1. Στο άρθρο 2Α του ν. 2525/1997 (Α΄ 188), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του ν. 3404/2005 (Α΄ 260), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
    α) Οι παράγραφοι 1 και 2 καταργούνται.
    β) Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 3 η φράση «ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων» αντικαθίσταται ως εξής: «ίσο με τριάντα πέντε μόρια».
    γ) Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 καταργείται.
    2. Η παράγραφος 3 του άρθρου 7 του ν. 3748/2009 καταργείται.
    3. Στο πέμπτο εδάφιο της υποπαραγράφου 1β της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του ν. 2909/2001 (Α΄ 90), όπως ισχύει, καταργείται η φράση «, εφόσον έχουν επιτύχει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού,».

    Άρθρο 36
    Θέματα των
    Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.
    1. Στην υπ” αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ” αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν. 3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

    ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

    Κύριε Υφυπουργέ, τα Άρθρα 36 και 35 είναι απαράδεκτα, ειδικά το Άρθρο 36 που προσπαθεί με έμμεσο τρόπο να διαχωρίσει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που είναι τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.. Να διορθωθεί άμεσα!!! και να γίνει όπως παρακάτω:

    Πρέπει να γίνει …«Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας, Τεχνολογικού και Πανεπιστημιακού Τομέα»

    Αντί να είναι …«Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»

    Επίσης όσον αφορά, την κατάργηση της «βάσης του 10», διαφωνούμε κάθετα!, δεν πρέπει να καταργηθεί!, αν είναι να καταργηθεί αυτό πρέπει να γίνει για όλους μαζικά και όχι για κάποιους μόνο και αποσπασματικά!, αν την καταργήσετε δεν θα έχετε καμία δικαιολογία προς εμάς μας πλέον!. Να μην έρθει κανείς και να λέει μετά για τις βάσεις εισαγωγής κ.λ.π.!.

    Με εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε..

    Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 27/04/2010 @ 13:01

  4. Κύριε Υφυπουργέ
    Ευχαριστώ που μας δίνετε το βήμα να εκφράσουμε τα παράπονα και τις παρατηρήσεις μας για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, θα συμφωνήσω με τους συναδέλφους ότι κάθε προσπάθεια έμμεσα και άμεσα για διαχωρισμό των ΤΕΙ και Πανεπιστημίων (λ.χ. σε ΑΕΙ και ΤΕΙ) είναι απαράδεκτη, παράνομη και αναξιοκρατική. Αυτό το λάθος/νοοτροπία (το οποίο πρέπει να διορθωθεί στο Νομοσχέδιο) για δεκαετίες χρησιμοποιείται από συντεχνικά συμφέροντα, με αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό των πτυχιούχων ΤΕΙ στην αγορά εργασίας και την χειραγώγηση του ανοικτού ανταγωνισμού της αγοράς, από ορισμένους. Δηλαδή η πρόσβαση σε κλειστά επαγγέλματα να είναι μόνο για λίγους και συγκεκριμένους, χωρίς την δυνατότητα εξέλιξης κάποιου από άλλο κλάδο αργότερα.

    Δυστηχώς αυτές οι άσχημες πρακτικές μας οδήγησαν στο να είμαστε ο περίγελος της Ευρώπης και όχι μόνο. Δείτε στο Scoreboard on the Professional Qualifications Directive (2005/36/EC) – Second version, 15.04.2010 of EU SINGLE MARKET

    http://ec.europa.eu/internal_market/qualifications/docs/scoreboard_2010_en.pdf

    και θα καταλάβετε.

    ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΙΖΑ.

    Σχόλιο by nikos — 27/04/2010 @ 14:04

  5. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

    Βελτιωτικές παρεμβάσεις στη λειτουργία των Α.Ε.Ι.
    Άρθρο 34
    Εκλογή μελών Δ.Ε.Π.
    6. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.

    Άρθρο 35
    Θέματα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
    1. Στο άρθρο 2Α του ν. 2525/1997 (Α΄ 188), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του ν. 3404/2005 (Α΄ 260), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
    α) Οι παράγραφοι 1 και 2 καταργούνται.
    β) Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 3 η φράση «ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων» αντικαθίσταται ως εξής: «ίσο με τριάντα πέντε μόρια».
    γ) Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 καταργείται.
    2. Η παράγραφος 3 του άρθρου 7 του ν. 3748/2009 καταργείται.
    3. Στο πέμπτο εδάφιο της υποπαραγράφου 1β της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του ν. 2909/2001 (Α΄ 90), όπως ισχύει, καταργείται η φράση «, εφόσον έχουν επιτύχει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού,».

    Άρθρο 36
    Θέματα των
    Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.
    1. Στην υπ” αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση
    «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ” αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν.3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

    Άρθρο 37
    Λοιπά θέματα των Α.Ε.Ι.
    1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2α του άρθρου 2 του ν. 2083/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Σύγκλητο συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. σε αριθμό ίσο προς το ένα τρίτο (1/3) των τμημάτων του πανεπιστημίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του έξι (6) ούτε όμως μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων του πανεπιστημίου.» Το τέταρτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. ορίζονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. κάθε τμήματος, τα οποία καλούνται προς τούτο σε ειδική συνεδρίαση, εκ περιτροπής κατ” έτος, με σειρά την οποία καθορίζει ο πρύτανης ανά τμήμα και βαθμίδα, ώστε κατά τη διάρκεια της θητείας να υπάρχει εκπροσώπηση κάθε τμήματος και κάθε βαθμίδας τουλάχιστον μία φορά.»
    2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.
    ——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
    Ειδικά στο Άρθρα 34, 36 και 37, προσπαθεί να μας πει ότι τα Τ.Ε.Ι. δεν είναι Α.Ε.Ι.. ΑΙΣΧΟΣ!!!!!!. Σας παρακαλούμε ειρηνικά να διορθωθούν όλα.

    Κύριε Υφυπουργέ, τα Άρθρα 36 και 35 είναι απαράδεκτα, ειδικά το Άρθρο 36 που προσπαθεί με έμμεσο τρόπο να διαχωρίσει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που είναι τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.. Να διορθωθεί άμεσα!!! και να γίνει όπως παρακάτω:

    Πρέπει να γίνει …«Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας, Τεχνολογικού και Πανεπιστημιακού Τομέα»

    Αντί να είναι …«Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»

    Και όποια άλλη φυσικά διάταξη που κάνει εσκεμμένο ή όχι διαχωρισμό.

    Πάντως, Κύριε Υφυπουργέ, Κύριε Ιωάννη Πανάρετε, ποιους βάζετε λοιπόν να συντάσσουν τα άρθρα των Νόμων;;;, μήπως τον Κύριο Αλαβάνο της συντεχνίας του Τ.Ε.Ε.;;;. Τέλος πάντων, αν αυτό έγινε άθελα, που το βρίσκω λίγο μέχρι πολύ δύσκολο, πρέπει να διορθωθούν. Φυσικά και γνωρίζουμε πως η Κυρία Υπουργός, είναι μέλος του Τ.Ε.Ε., οπότε πρέπει να περιμένουμε και άλλα τέτοια τραγελαφικά;;;, είπαμε να διορθώσουμε την παιδεία, όχι να την καταστρέψουμε και να την διαλύσουμε.

    Επίσης όσον αφορά, την κατάργηση της «βάσης του 10», διαφωνούμε κάθετα!, δεν πρέπει να καταργηθεί!, αν είναι να καταργηθεί αυτό πρέπει να γίνει για όλους μαζικά και όχι για κάποιους μόνο και αποσπασματικά!, αν την καταργήσετε δεν θα έχετε καμία δικαιολογία προς εμάς μας πλέον!. Να μην έρθει κανείς και να λέει μετά για τις βάσεις εισαγωγής κ.λ.π.!.

    Με εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε..

    Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 27/04/2010 @ 15:24

  6. Μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι τα ΤΕΙ αναγνωρίζει ως ΑΕΙ το υπ. Παιδείας στο Πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή
    Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 12:25

    Ρεπορτάζ:esos.gr

    Οι συντάκτες του πολυνομοσχεδίου ή έχουν άγνοια (άσχετοι) ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ ή από κεκτημένη ταχύτητα (που δεν το νομίζω) χαρακτηρίζουν ως ΑΕΙ μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι και τα ΤΕΙ.

    Διαβάστε παρακάτω τον διαχωρισμό που κάνει το υπ. Παιδείας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (Ενώ τα Τ.Ε.Ι είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, βλέπε Νόμο 3549/2007):

    Άρθρο 36 Θέματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.
    1. Στην υπ’ αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση
    «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν. 3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

    Άρθρο 37
    Λοιπά θέματα των Α.Ε.Ι.
    1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2α του άρθρου 2 του ν. 2083/1992
    αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Σύγκλητο συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. σε αριθμό ίσο προς το ένα τρίτο (1/3) των τμημάτων του
    πανεπιστημίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του έξι (6) ούτε όμως
    μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων του πανεπιστημίου.» Το τέταρτο
    εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εκπρόσωποι των
    μελών Δ.Ε.Π. ορίζονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. κάθε τμήματος, τα
    οποία καλούνται προς τούτο σε ειδική συνεδρίαση, εκ περιτροπής κατ’ έτος, με σειρά την οποία καθορίζει ο πρύτανης ανά τμήμα και βαθμίδα, ώστε κατά τη διάρκεια της θητείας να υπάρχει εκπροσώπηση κάθε τμήματος και κάθε
    βαθμίδας τουλάχιστον μία φορά.»
    2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται
    αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.

    Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 27/04/2010 @ 16:37

  7. Κύριε υφυπουργέ

    Σας γράφω για να δηλώσω αδυναμία έκφρασης γνώμης για τις ρυθμίσεις στο «φλέγον» ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. ( Βέβαια όλος ο κόσμος λέει των εκπαιδευτικών και μόνο το υπουργείο όταν απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς την ονομάζει έτσι.) Η κατάσταση θυμίζει την ονομασία της FYROM, και οδηγεί εύκολα στη υπόθεση της ύπαρξης δεύτερων σκέψεων πίσω από την νεφελώδη παρουσίαση. Επειδή πιστεύω πως όλη η ουσία βρίσκεται στις ρυθμίσεις που θα επεξεργαστεί το ΚΕΕ ή όπως αλλιώς θα λέγεται αλλά και στις «κείμενες διατάξεις» σύμφωνα με τις οποίες θα γίνεται η αξιολόγηση, θα ήθελα να σας ρωτήσω τα εξής:
    Όλοι αυτοί οι καρεκλοκρατούντες αποσπασμένοι σε ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, πώς θα αξιολογηθούν; Μήπως θα θεωρηθούν de facto αξιολογημένοι με άριστα ώστε να χρισθούν και αξιολογητές των υπόλοιπων;
    Η αξιολόγηση θα γίνεται όπως εκείνων που υπογράφουν σωρηδόν αποσπάσεις και καταλόγους μεταθέσεων και διορισμών σε περιοχές άσχετες με τις ανάγκες των σχολείων;
    Η αξιολόγηση θα γίνεται με τα ίδια κριτήρια που γίνονται και οι κρίσεις στελεχών, όπου βλέπουμε τα ίδια άτομα να «πετυχαίνουν» βαθμολογίες με θεαματικά μεγάλες διαφορές ανάλογα με το κόμμα που κυβερνά;
    Η αξιολόγηση θα γίνεται όπως και στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ανάλογα με το πόσο χρήσιμα είναι τα πτυχία που δίνουν στους φοιτητές τους; ( Αλήθεια όλοι αυτοί που υπογράφουν τις μελέτες σκοπιμότητας για ίδρυση σχολών σε κάθε πόλη άνω των 1000 κατοίκων, αξιολογήθηκαν ποτέ; Μήπως όλοι αυτοί οι κρεμασμένοι στο Σύνταγμα προέρχονται από αυτούς; )
    Ειδικά η ασάφεια στην εμπλοκή των γονέων και των μαθητών, μπορεί να κρύβει τον θρίαμβο του μαθητοπατερισμού. Αν αυτό που θέλετε είναι ένα σχολείο όπου οι καθηγητές θα λένε ανέκδοτα και την προηγουμένη των εξετάσεων θα λύνουν στον πίνακα τα θέματα των εξετάσεων, ώστε όλοι να είναι τελικά «ευχαριστημένοι» είστε πολύ κοντά στο να το πετύχετε.
    Το μόνο που σας παρακαλώ είναι να μην απαντήσετε ότι όλα αυτά θα ξεκαθαριστούν με υπουργικές αποφάσεις. Αφήστε μας με την ελπίδα πως ένας υφυπουργός με ακαδημαϊκό κύρος που βρίσκεται στο ΥΠΕΠΘ δεν θα ευθυγραμμιστεί με την αντίληψη του «έλα μωρέ τώρα» και του «εσείς φταίτε για όλα». Ποιος ο λόγος της δημοσίευσης του νομοσχεδίου με τόσο γενικόλογες διατάξεις που μπορεί να εξειδικευθούν σε οποιαδήποτε κατεύθυνση αν δεν έχετε δεύτερες σκέψεις;
    Αναγνωρίζω πάντως πως είναι άδικο να προκαταλαμβάνω τις αποφάσεις σας Αναγνωρίστε και σεις πως έχουμε όλος ο λαός δεχθεί αρκετή κοροϊδία ώστε να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί απέναντι σε τέτοια κείμενα. Θα μπορούσατε όμως να μας δώσετε ένα δείγμα γραφής για να ξέρουμε που βαδίζουμε: Πείτε μας π.χ. πόσοι είναι οι αποσπασμένοι που γύρισαν στη θέση τους, όπως είχε πει η Υπουργός τον Σεπτέμβριο. Πείτε μας, τι έγιναν τα «φαντάσματα του Αη-Στράτη»; Πείτε μας, τι έγιναν αυτοί που υπέγραψαν τις αποσπάσεις των «φαντασμάτων»; Πείτε μας θα γίνει με αυτούς που διόρισαν στο δικό μου σχολείο ( Γυμνάσιο με 140 μαθητές ) έξι γυμναστές ενώ ήταν ήδη τοποθετημένος ο ένας που χρειάζεται; Δείξτε μας, πως οι πολιτικοί προϊστάμενοι θέτετε μετρήσιμους στόχους στην διαδικασία για την καταπολέμηση της λογικής που έχτισε έναν τέτοιο δαιδαλώδη μηχανισμό ώστε να μην μπορεί να αποδοθεί συγκεκριμένη ευθύνη.

    Υ.Γ Στ’ αλήθεια μας διαβάζετε;;

    Σχόλιο by Ανώνυμος — 29/04/2010 @ 15:03

  8. Προς ”Ανώνυμος — 29/04/2010 @ 15:03,

    Tα Τ.Ε.Ι. είναι Α.Ε.Ι. (Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) (βλέπε Νόμους: 1404/1983, 2530/1997, 2817/2000, 2916/2001, 3027/2002, 3404/2005, 3549/2007, 3685/2008, 3794/2009 κ.α…) όπου είναι τα Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία και είναι επιπέδου ISCED 5A.

    Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 30/04/2010 @ 07:55

  9. Κύριε υφυπουργέ,
    σχετικά με το νέο πολυνομοσχέδιο μερικά ερωτήματα :

    γιατί πρέπει να έχει κάποιος τόσα πολλά χρόνια για να πάρει τα μόρια της προϋπηρεσίας στη διαδικασία επιλογής στελεχών; Μήπως είναι ένας τρόπος να αποκλειστούν οι νεότεροι με τα προσόντα; Πως διευρύνεται η βάση με τόσα χρόνια που απαιτούνται;

    Μπορεί κανείς να εξηγήσει γιατί η προϋπηρεσία στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θεωρείται εκπαιδευτική προϋπηρεσία και δεν αναγνωρίζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Μήπως γιατί συνήθως τα άτομα που έχουν αυτή την προϋπηρεσία είναι αυξημένων προσόντων και η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους τα καθιστά ακίνδυνα;

    Γιατί αν έχεις προϋπηρεσία σαν νηπιαγωγός, θα συνυπολογιστεί στην προϋπηρεσία που έχεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να γίνεις διευθυντής Λυκείου, ενώ αν έχεις διδάξει σε Πανεπιστήμιο ή στα ΤΕΙ όχι; (άντε, παίρνεις 1,5 μόριο το πολύ, αν πας για σύμβουλος)

    Εσείς, λόγω της θέσης σας δεν βλέπετε το απαράδεκτο;

    Οι συνδικαλιστές που θα συμμετάσχουν στα συμβούλια επιλογής, θα μπορούν να είναι πάλι και κριτές και κρινόμενοι;

    Οι συνδικαλιστές που θα συμμετάσχουν στα συμβούλια επιλογής δεν θα πρέπει να έχουν κάποια προσόντα για να μπορούν να κρίνουν; Γιατί οι περισσότεροι δεν έχουν συνήθως κανένα προσόν (μεταπτυχιακά, γλώσσες, κτλ), αλλά κρίνουν άνετα τους άλλους που έχουν;

    Περιμέναμε πολλά λάθος κείμενα να αλλάξετε, αλλά δυστυχώς στο θέμα επιλογής στελεχών παρέμειναν τα περισσότερα ίδια.

    Φοβάμαι ότι θα βρεθεί τρόπος και στη συνέντευξη να κάνουν τα ίδια που κάνανε και στις προηγούμενες κρίσεις.

    Κρίμα, ήταν μια ευκαιρία για αλλαγή

    Σχόλιο by panos — 30/04/2010 @ 16:53

  10. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚOY TOMEA ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
    Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ.
    Δ/ΝΣΗ : α) ΤΟΣΙΤΣΑ 1Β 106 82 β) ΒΑΡΒΑΚΗ 12 114 54 ΑΘΗΝΑ
    Τηλ.& Fax : 210 5241814
    Website: http://www.pomitedy.gr

    Αθήνα : 30/04/2010
    Αρ. Πρωτ. 1246

    Προς :
    Τον Υφυπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
    κ. Ιωάννη Πανάρετο

    Κύριε Υφυπουργέ,

    Η χώρα μας βρίσκεται σε μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας της και οι επιπτώσεις από την οικονομική κρίση είναι ορατές σε όλους μας.
    Η κυβέρνηση ζητάει θυσίες από το λαό προκειμένου να βρεθούν λύσεις στα προβλήματα της χώρας πρέπει όμως να πάρει και πρωτοβουλίες προκειμένου να υπάρξουν αλλαγές σε θεσμικό επίπεδο οι οποίες μάλιστα δεν έχουν κανένα οικονομικό κόστος .
    Μια από τις βαθιές τομές που είναι απαραίτητες να γίνουν είναι να παρθούν μέτρα ώστε να πάψουν να λειτουργούν στην Ελλάδα επαγγελματικές συντεχνίες σε μεσαιωνικά πρότυπα. Δεν είναι δυνατόν επαγγελματικές ομάδες να αποκλείουν άλλες αντίστοιχες και να τις θέτουν εκτός επαγγελματικής δραστηριότητας επί δεκαετίες. Σε αυτό το επίπεδο και σκεπτικό βρίσκονται πολλές ανακοινώσεις και κείμενα φορέων αποφοίτων Πανεπιστημιακού Τομέα όπου σύμφωνα με το περιεχόμενό τους όλη η κακοδαιμονία της χώρας οφείλεται στη λειτουργία των ΤΕΙ και των αποφοίτων τους. Αρκεί να διαβάσει κανείς και την πρόσφατη ανακοίνωση (28/04/2010) των Προέδρων των λεγόμενων επιστημονικών φορέων . Για όλους τους προαναφερθέντες φορείς όπως και τους Πρυτάνεις και Κοσμήτορες μιας σειράς Σχολών που εξακολουθούν να συντηρούν τις συντεχνίες οι νόμοι που έχουν σχέση με την ίδρυση και τη θωράκιση του θεσμού της τριτοβάθμιας Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης δεν ισχύουν.
    Τα ΤΕΙ που επί δεκαετίες μέχρι σήμερα έχουν παράξει δεκάδες χιλιάδες επιστήμονες κατά την άποψή τους δεν θα πρέπει να λειτουργούν και όλοι εμείς οι επιστήμονες επαγγελματίες που έχουμε αποφοιτήσει θα πρέπει να εξακολουθήσουμε να είμαστε σε επαγγελματική ομηρία.

    Κύριε Υφυπουργέ,

    Στις Συνόδους των Προέδρων των ΤΕΙ στο Μεσολόγγι και στη Λαμία ακούσαμε τις τοποθετήσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας όπως και τις δεσμεύσεις σας ότι δοθεί οριστική λύση στο χρόνιο πρόβλημα των Π.Δ. μέχρι το Σεπτέμβρη του 2010. Λύση όμως στο πρόβλημα στην οποία να συμφωνούν όλοι δεν είναι εύκολο να δοθεί. Ο διάλογος θα έπρεπε να γίνει καταρχήν με τους φορείς των ΤΕΙ (εκπαιδευτικούς, φοιτητές, αποφοίτους, επαγγελματικούς και συνδικαλιστικούς φορείς ) και με βάση ακαδημαϊκά – επιστημονικά πρότυπα και τη διεθνή και ευρωπαϊκή πρακτική να εκδοθεί το πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος. Οι τρόποι και οι διαδικασίες απόκτησης των επαγγελματικών

    προσόντων θα πρέπει να είναι ενιαίοι για όλους τους απόφοιτους Τριτοβάθμιας Ανώτατης Εκπαίδευσης Πανεπιστημιακού ή Τεχνολογικού Τομέα.

    Τα σχέδια Π.Δ. για την άσκηση του επαγγέλματος αποφοίτων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων τα οποία αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο δεν καλύπτουν αυτές τις παραμέτρους και αντίθετα είναι σε τελείως διαφορετική φιλοσοφία για τους δε απόφοιτους των ΤΕΙ τίθενται περιορισμοί και νεοείσακτοι τεχνικοί όροι.
    Στο σύνολο του κειμένου διαφαίνεται ότι το όλο εγχείρημα αντιμετωπίσθηκε πέρα του ότι θα προσδοκούσε κανείς για απόφοιτους Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος αλλά και με προχειρότητα, με πολλά δε σημεία αυτού να παραπέμπουν σε κείμενο με τις απαιτήσεις του ΤΕΕ και της Συνόδου Πρυτάνεων και Κοσμητόρων Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών με την αυτή μάλιστα ή παρεμφερή διατύπωση.
    Παραδείγματα της προχειρότητας αυτής μπορεί κανείς να καταδείξει αρκετά όπως ενδεικτικά.
    • Αναφορές σε αόριστους και ανύπαρκτους φορείς.
    • Αόριστες και ατεκμηρίωτες κατηγοριοποιήσεις
    δραστηριοτήτων.
    • Πλήρης διαφορά και φιλοσοφία στη σύνταξη του
    περιεχομένου των Π.Δ. ανά επιστημονική ειδικότητα
    Μηχανικού (όπως Μελετητικά πτυχία)
    • Μη σφαιρική αντιμετώπιση και παραλήψεις ακόμη και
    ανά ειδικότητα (Έργα Υποδομής / Συγκοινωνιακά -
    Υδραυλικά – Λιμενικά)

    Συμπληρωματικά σας ενημερώνουμε ότι για πρώτη φορά Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βάλει με τόσο ωμό τρόπο κατά του θεσμού των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και συγκεκριμένα εννοούμε το περιεχόμενο των παραγράφων 2δ και ε του άρθρου 13 του σχεδίου νόμου <> όπου για τα κριτήρια επιλογής σχολικών συμβούλων ενώ δεν μοριοδοτούνται το δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα ή ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών γίνεται μοριοδότηση των πτυχίων ΤΕΙ βάζοντας όμως διαχωρισμό μεταξύ των αποφοίτων πριν και μετά το 2001.

    Με σειρά εγγράφων μας έχουμε ζητήσει και αναμένουμε να πραγματοποιήσετε συνάντηση με την Ομοσπονδία μας προκειμένου να μας δοθεί η δυνατότητα ενός αμεσότερου διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων μαζί σας.

    Για το Δ.Σ.
    της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ.

    Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας

    Κων/νος Αγγελίδης Αναστασία Παρισίου

    Σχόλιο by Πανελλήνια Ομοσπονδία Μηχανικών Τεχνολογικού Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Δημοσίων Υπαλλήλων. — 02/05/2010 @ 10:38

  11. Θυμάμαι τους καθηγητές μου να μοιράζονται μεταξύ τους το ίδιο γραφείο, να μην έχουν καρέκλα να καθήσουν, να μην έχουν τραπέζι να ακουμπήσουν τα γραπτά μας να τα διορθώσουν. Κοντεύω να βγώ στην σύνταξη και ισχύουν τα ίδια. Αμοιβές…χμ… δύο πράγματα χρειάζομαι για να προσελκύσω στελέχη (τι??-εντάξει δεν είναι σπαζοκεφαλιά, αμοιβές και προοπτική). Αν θέλω να “δαγκώσω” μία εταιρεία θα την πάω στο training, (πως ερευνά και προσδιορίζει τις εκπαιδευτικές ανάγκες της, τι κάνει για το training των υπαλλήλων της κλπ) πού ξέρω πόσο δαπανηρό είναι. Για τι αξιολόγηση λοιπόν συζητάτε?? Δέν θέλω να κρίνω (καλό/κακό άλλωστε αυτά είναι πολλάκις υποκειμενικά), αλλά το βλέπω επιπόλαιο (to put it mild). Ούτε εργάζομαι, ούτε απολαμβάνω οφέλη από την εκπαίδευση, παρά λίγο να ήμουν ένας drop-out της εποχής μου, ούτε έχω σπουδάσει τα high order thinking, discovery knowledge, mapping (κλπ), τα έμαθε το πετσί μου αργότερα από την ζωή. Πρόσεξετε λίγο περισσότερο τα θέματα αυτά, μια επιπόλαιη αξιολόγηση μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό και να οδηγήσει σε άλλα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκετε.

    Σχόλιο by Dreamservant — 02/05/2010 @ 11:05

  12. κύριε υφυπουργέ
    με έκπληξη διάβασα στό άρθρο 31 παρ.2 ότι παρόλη την κατεύθυνση του νομοσχεδίου για την στήριξη του μαχόμενου εκπαιδευτικού στην τάξη (εκφράσεις δικές σας) πριμοδοτείτε με επιπλέον μονάδες μετάθεσης τους αποσπασμένους σε γραφεία, διευθύνσεις εκαίδευσης και στο υπουργείο. Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για μικρή ή μεγάλη πριμοδότηση. Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει και αυτό είναι ανήθικο. Εκτός αν πιστεύετε πως τα δικά σας παιδιά αξίζουν κάτι καλύτερο απο τους υπόλοιπους. Το έδειξε άλλωστε και η κυβέρνησή σας αυτό κόβοντας 13ο και 14ο μισθό από όλους, αφήσοντας όμως απείραχτους τον 15ο και 16ο μισθό των υπαλλήλων της βουλής.
    Νομίζω πως είστε ηθικά υποχρεωμένος για μια απάντηση.

    Σχόλιο by Κλειδόπουλος Προκόπης — 03/05/2010 @ 18:57

  13. Θερμά συλλυπητήρια και συμπαράσταση στις οικογένειες για τα αδικοχαμένα παιδιά που φύγανε από αυτή τη ζωή νωρίς. Μακάρι να μην ξαναυπάρξουν παρόμοιοι ανεγκέφαλοι εγκληματίες, οι οποίοι θα κάνουν τέτοιες αποτρόπαιες και ανέντιμες πράξεις, να αφαιρούν την ζωή κάποιων χωρίς κανένα απολύτως δικαίωμα όποιοι και αν είναι αυτοί. Απαιτούμε να τιμωρηθούν και να φυλακιστούν αυτοί οι οποίοι φταίνε. Επίσης, ζητάμε από την Κυβέρνηση να βοηθήσει έμπρακτα αυτές τις οικογένειες που έχασαν τα μέλη των οικογενειών τους. Όμως και πάλι, η απώλεια τους είναι ανεκτίμητης αξίας, ευχόμαστε ο Θεός να απαλύνει τον πόνο τους.

    Με τιμή και εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε..

    Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 05/05/2010 @ 20:30

  14. Θέμα: «Σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης: παρατηρήσεις, προτάσεις»

    Kύριε Υφυπουργέ,

    Η παρούσα επιστολή προβάλλει παρατηρήσεις επί των ρυθμίσεων του σχεδίου νόμου με τίτλο: «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ – ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄, Επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης που διέπει το νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης (σχολικούς συμβούλους, προϊσταμένους και διευθυντές σχολείων) το οποίο συζητείται αυτές τις ημέρες εντός κι εκτός Κοινοβουλίου.

    Σκοπός της, αφενός είναι να παρατηρήσει αδρομερώς σημεία που χρήζουν βελτίωσης και, αφετέρου, να υποβάλει προτάσεις για επιμέρους τροποποιήσεις, καθότι το περιεχόμενό του δεν είναι οριστικό.

    Σε γενικές γραμμές, η πρόταση πολυνομοσχεδίου του υπουργείου παιδείας κινείται στο πνεύμα δημιουργίας ενός, κατά το ανθρωπίνως δυνατόν, δικαιότερου συστήματος επιλογής στελεχών εκπαίδευσης επιχειρώντας να ανεύρει τα αποτελεσματικά στελέχη εκπαίδευσης αλλά και να απαλλάξει τις/τους υποψήφιες/-ους από κομματικές και συντεχνιακές εξαρτήσεις. Επιπλέον, από αυτό το σύστημα κρίνονται, εν πολλοίς, τόσο η εφαρμογή της πολιτικής του υπουργείου όσο και οι πρωτοβουλίες καινοτομίας των στελεχών αυτών προς όφελος των παραγόντων του εκπαιδευτικού συστήματος και της κοινωνίας κατ’ επέκταση.

    Ακολουθούν καθεμία από τις διατάξεις που χρήζουν τροποποιήσεων, η παρατήρηση και συγκεκριμένη πρόταση τροποποίησης.

    Άρθρο 11, Παρ. 9.
    Προϋποθέσεις επιλογής
    Για την επιλογή στις θέσεις σχολικών συμβούλων απαιτείται η κατοχή πιστοποιητικού καθοδηγητικής επάρκειας και για την επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων γραφείων, προϊσταμένων Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και διευθυντών σχολικών μονάδων απαιτείται η κατοχή πιστοποιητικού διοικητικής επάρκειας. Τα ανωτέρω πιστοποιητικά χορηγούνται ύστερα από παρακολούθηση αντίστοιχου ειδικού προγράμματος στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

    Παρατήρηση
    Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται λειτουργία τέτοιου προγράμματος. Παρόλα αυτά, από το 2005-2006 μέχρι σήμερα λειτουργεί το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο με τίτλο και αντικείμενο στην «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης» από το οποίο αποφοιτούν εξειδικευμένα στελέχη εκπαίδευσης. Οι μεταπτυχιακοί και οι διδακτορικοί τίτλοι στο αντικείμενο της οργάνωσης και διοίκηση της εκπαίδευσης είναι ανώτεροι ποιοτικά ενός προγράμματος για την απόκτηση πιστοποιητικού καθοδηγητικής ή διοικητικής επάρκειας,

    Πρόταση
    Να μην υποχρεώνονται στην παρακολούθηση του ανωτέρω ειδικού προγράμματος στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για την απόκτηση του πιστοποιητικού καθοδηγητικής ή διοικητικής επάρκειας, οι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος στο αντικείμενο της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης μετά από φοίτηση σε κρατικά πανεπιστήμια της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (αναγνωρισμένα από το ΔΟΑΤΑΠ) προκειμένου να υποβάλουν υποψηφιότητα για την επιλογή στις θέσεις στελεχών εκπαίδευσης.

    Άρθρο 13 παρ. 2.
    Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής σχολικών συμβούλων
    Το κριτήριο της επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης αξιολογείται με είκοσι έξι μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
    α) Διδακτορικό δίπλωμα: 6 μονάδες. Δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα δεν μοριοδοτείται.
    β) Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 4 μονάδες. Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών δεν μοριοδοτείται. … Αν ο υποψήφιος έχει διδακτορικό και μεταπτυχιακό τίτλο στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνο το διδακτορικό δίπλωμα.

    Παρατήρηση
    Η πίστη στη δια βίου μάθηση των εκπαιδευτικών (εύστοχη προσθήκη στο νεοπαγή τίτλο του ΥΠΕΠΘ) επιβεβαιώνεται, εκτός από την προσωπική αυτοανάπτυξη και με την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων και των σχετικών τίτλων μεταπτυχιακών ή/και διδακτορικών τίτλων σπουδών. Η μοριοδότηση ενός μόνο μεταπτυχιακού διπλώματος ή ενός διδακτορικού τίτλου αποθαρρύνει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών στο παρόν και το μέλλον να προβούν σε δαπάνες σε χρόνο, ενέργεια και χρήματα προκειμένου αυτοί να αναπτυχθούν επαγγελματικά και να εμπλουτίσουν το βιογραφικό σημείωμά τους μειώνοντας έτσι στο ελάχιστο την εξάρτησή τους από κόμματα ή/και συντεχνίες.

    Πρόταση
    Για να μειωθούν οι εξαρτημένες πελατειακές σχέσεις εκπαιδευτικών με παράγοντες των κομμάτων και των συντεχνιών, για να ενθαρρυνθεί η επαγγελματική ανάπτυξη και τη δια βίου μάθηση των εκπαιδευτικών και για να καταστεί επιτυχώς στοχευμένη επιλογή στελεχών εκπαίδευσης προτείνεται η μοριοδότηση όλων των Διδακτορικών διπλωμάτων και Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών κάθε υποψηφίου στελέχους εκπαίδευσης αρκεί αυτά τα ακαδημαϊκά προσόντα να εντάσσονται στις επιστήμες της αγωγής/εκπαίδευσης ή της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης.

    Άρθρο 13 παρ. 2.
    Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής σχολικών συμβούλων
    ιβ) Συγγραφικό και ερευνητικό έργο: 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:…
    ββ) Συμμετοχή σε συγγραφική ομάδα, άσκηση έργου υπευθύνου συγγραφής επίσημων διδακτικών βιβλίων, συμμετοχή σε ομάδες σύνταξης ή αναθεώρησης προγραμμάτων σπουδών, συμμετοχή σε ομάδα δημιουργίας ή άσκηση έργου υπευθύνου στη δημιουργία εκπαιδευτικού υποστηρικτικού υλικού (εκπαιδευτικού λογισμικού, χαρτών κ.ά.), το οποίο αξιοποιείται στην εκπαιδευτική πράξη: 0,50 μονάδες για κάθε συμμετοχή. γγ) Συμμετοχή σε δημοσιευμένες έρευνες, τις οποίες έχουν υλοποιήσει επίσημοι φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και επιστημονικοί φορείς δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων εκπαιδευτικών: 0,25 μονάδες για κάθε έρευνα. Η μοριοδότηση με βάση τις υποπεριπτώσεις ββ και γγ της περίπτωσης ιβ δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 2 μονάδες συνολικά.

    Παρατήρηση
    Αναφορικά με το ββ) δεν αποσαφηνίζεται εάν μοριοδοτείται η συμμετοχή εκπαιδευτικών σε συγγραφική ομάδα παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού από τις εκπαιδευτικές αποστολές του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στο εξωτερικό.
    Σχετικά με το γγ) δεν αποσαφηνίζεται η συμμετοχή σε δημοσιευμένες έρευνες και άρθρα σε έγκυρα επιστημονικά παιδαγωγικά περιοδικά στην Ελλάδα ή και το εξωτερικό τις οποίες έχουν υλοποιήσει εκπαιδευτικοί.

    Πρόταση
    Αναφορικά με το ββ) να συμπεριληφθεί στις μοριοδοτήσεις και η συμμετοχή εκπαιδευτικών σε συγγραφική ομάδα παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού από τις εκπαιδευτικές αποστολές του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στο εξωτερικό.
    Σχετικά με το γγ) να μοριοδοτείται η συμμετοχή σε δημοσιευμένες έρευνες σε έγκυρα και άρθρα επιστημονικά παιδαγωγικά περιοδικά στην Ελλάδα ή και το εξωτερικό τις οποίες έχουν υλοποιήσει εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τα κριτήρια της επιστημονικότητας.

    Άρθρο 13 παρ. 3.
    Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με 12 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
    β) Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία: 6 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Ειδικότερα:
    αα) Άσκηση καθηκόντων παρέδρου επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, σχολικού συμβούλου, διευθυντή εκπαίδευσης ή προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης, διευθυντή ή προϊσταμένου σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ, υπευθύνου κέντρου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων διεύθυνσης εκπαίδευσης, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ., προϊσταμένου διεύθυνσης ή τμήματος του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων: 0,50 μονάδες για κάθε έτος. Η άσκηση καθηκόντων σε κάθε θέση του προηγούμενου εδαφίου αποτιμάται με 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, εκτός από την άσκηση καθηκόντων σχολικού συμβούλου, που αποτιμάται με 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

    Παρατήρηση
    Καθεμία από τις παραπάνω θέσεις (πάρεδρος επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης, σχολικός σύμβουλος, διευθυντής εκπαίδευσης ή προϊστάμενος γραφείου εκπαίδευσης, διευθυντής ή προϊστάμενος σχολικής μονάδας ή ΣΕΚ, προϊστάμενος τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων διεύθυνσης ή τμήματος υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων) διαφέρει ως προς την περιγραφή των εργασιακών καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους (job description) και δεν μπορεί να μοριοδοτούνται όλες οι παραπάνω θέσεις το ίδιο για την κατάληψη της θέσης του σχολικού συμβούλου.

    Κυριότατα δεν γίνεται αναφορά για τη μοριοδότηση για τη θητεία σε θέσεις συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού λαμβάνοντας υπόψη το Ν.2413/1996, άρθρο 15, παρ. 7 όπου δηλώνεται ότι «Στους συντονιστές εκπαίδευσης απονέμεται με την απόφαση της παρ. 1 ο βαθμός του σχολικού συμβούλου του Ν. 1304/1982 για το χρονικό διάστημα της θητείας τους». Επιπλέον, σύμφωνα με το Ν.2413/1996, άρθρο 14, παράγραφος 3 το έργο των συντονιστών εκπαίδευσης είναι τριπλό αφού αφορά τους ακόλουθους τομείς και περιλαμβάνει την άσκηση σχετικών αρμοδιοτήτων
    α. συμβουλευτικός-επιστημονικός-διδακτικός τομέας
    β. διοικητικός-κοινωνικός-μορφωτικός τομέας
    γ. εποπτικός τομέας

    Πρόταση
    Να γίνει περαιτέρω διαφοροποίηση ως προς τη μοριοδότηση των ανωτέρω θέσεων εργασίας. Όσοι έχουν θητεύσει σε θέσεις συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού να μοριοδοτούνται όσο και οι σχολικοί σύμβουλοι σύμφωνα με τις ανωτέρω κείμενες διατάξεις.

    Άρθρο 13 παρ. 3.
    β) ββ) Συμμετοχή σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών, και άσκηση καθηκόντων μέντορα: 0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 3 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Παράλληλη συμμετοχή σε περισσότερα συμβούλια το ίδιο χρονικό διάστημα δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Σε περίπτωση παράλληλης άσκησης καθηκόντων σε θέσεις της προηγούμενης περίπτωσης αα δεν υπολογίζονται μονάδες από συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών.

    Παρατήρηση
    Η συμμετοχή στα ανωτέρω συμβούλια δεν συνεπάγεται εξειδικευμένη γνώση για την επιλογή σχολικών συμβούλων.

    Πρόταση
    Να απαλειφθεί το ανωτέρω άρθρο 4 §3 β) ββ).

    Άρθρο 13, παρ. 5
    Για τη μοριοδότηση της συνέντευξης το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής συνεκτιμά και τα παρακάτω στοιχεία:
    α) Τα στοιχεία που ο υποψήφιος αναφέρει στο βιογραφικό του σημείωμα, τα οποία αποδεικνύονται με παραστατικά (αντίγραφα, βεβαιώσεις) και τα οποία δεν έχουν μοριοδοτηθεί, όπως άλλες σπουδές, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση, οργάνωση εκπαιδευτικών συνεδρίων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή συμμετοχή σε αυτά με την ιδιότητα του εισηγητή, του μέλους της επιστημονικής ομάδας ή του επιμορφωτή, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, πρωτοβουλίες σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εφαρμογή καινοτομιών, σχετική με την εκπαίδευση διοικητική ή καθοδηγητική εμπειρία, συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας, κοινωνική και συνδικαλιστική δράση, συμμετοχή σε όργανα διοίκησης επιστημονικών και εκπαιδευτικών οργανώσεων ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής και επίσημες διακρίσεις και αριστεία. Η εισαγωγική επιμόρφωση του υποψηφίου και οι δραστηριότητες (σεμινάρια, ημερίδες, επιμορφωτικές συναντήσεις κ.λπ.) που αποτελούν υπηρεσιακές υποχρεώσεις δεν μοριοδοτούνται.

    Παρατήρηση
    Δεν αποσαφηνίζεται ούτε η μετρήσιμη σχέση των ικανοτήτων που αποκτά κάποιος εκπαιδευτικός από τη συμμετοχή του σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας σε σχέση με τις απαιτούμενες επιστημονικές ικανότητες για το έργο του σχολικού συμβούλου ούτε το είδος αυτών των συμβουλίων, των επιτροπών ή των ομάδων εργασίας. Τούτο θα εγείρει σε πολλούς υποψηφίους υπόνοιες περί της νομιμότητας, πολύχρονες διαδικασίες εκδίκασης ενστάσεων κατά αποφάσεων των αρμοδίων συμβουλίων επιλογής και προσφυγές σε διοικητικά δικαστήρια αναστέλλοντας την αποτελεσματικότητα των σχολείων στα οποία ορισμένοι σχολικοί σύμβουλοι ενδέχεται να απωλέσουν τη θέση τους μετά από σχετική δικαστική απόφαση λόγω δικαίωσης ένστασης .
    Ανάλογα με τα ανωτέρω ισχύουν για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σε κοινωνική και συνδικαλιστική δράση ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής . Επιπλέον, η συμμετοχή σε κοινωνική και συνδικαλιστική δράση ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής ενέχει το στοιχείο της εθελοντικής προσφοράς προς όφελος της κοινωνίας, των συναδέλφων εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας δίχως μοριοδοτήσεις.

    Πρόταση
    Να απαλειφθεί η μοριοδότηση υποψηφίων για συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας, κοινωνική και συνδικαλιστική δράση ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής διότι δεν προκύπτει ούτε ουσιαστική ούτε τυπικά μετρήσιμη σχέση της συμμετοχής αυτής με τα απαιτούμενα προσόντα για τη θέση του σχολικού συμβούλου.

    Άρθρο 14
    Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων γραφείων, προϊσταμένων Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ.
    β) Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία: 6 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Ειδικότερα: β) Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία: 6 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Ειδικότερα:
    ββ) Συμμετοχή σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών και άσκηση καθηκόντων σε θέσεις διοίκησης φορέων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, νομάρχη ή αντινομάρχη, δημάρχου ή αντιδημάρχου: 0,25 μονάδες για κάθε έτος συμμετοχής και έως 3 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Παράλληλη συμμετοχή σε συμβούλια δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Σε περίπτωση παράλληλης άσκησης καθηκόντων σε θέσεις της προηγούμενης περίπτωσης αα δεν υπολογίζονται μονάδες από συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών. Αν ο υποψήφιος άσκησε καθήκοντα σε περισσότερες θέσεις διοίκησης φορέων του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, θεωρείται ότι τα καθήκοντα ασκήθηκαν στην ίδια θέση. Στην περίπτωση των αιρετών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης αν ο υποψήφιος έχει ασκήσει έργο σε περισσότερες της μίας θέσεις μοριοδοτείται μόνο η μία.

    Παρατήρηση
    Δεν αποσαφηνίζεται η μετρήσιμη σχέση των ικανοτήτων που αποκτά κάποιος εκπαιδευτικός από τη συμμετοχή του στις ανωτέρω θέσεις σε σχέση με τις απαιτούμενες επιστημονικές ικανότητες για το έργο των διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων γραφείων και διευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ. Κυρίως όμως, σύμφωνα με την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία για την εκπαιδευτική ηγεσία, τη λήψη αποφάσεων και την αξιολόγηση της εκπαίδευσης δεν σχετίζεται με τις πρακτικές γνώσεις που πιθανόν να αποκομίζονται από τη συμμετοχή εκπαιδευτικών σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συμβούλια επιλογής στελεχών ή από την άσκηση καθηκόντων σε θέσεις διοίκησης φορέων του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, νομάρχη ή αντινομάρχη, δημάρχου η αντιδημάρχου.

    Πρόταση
    Να απαλειφθεί η μοριοδότηση υποψηφίων για συμμετοχή σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συμβούλια επιλογής στελεχών ή από την άσκηση καθηκόντων σε θέσεις διοίκησης φορέων του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, νομάρχη ή αντινομάρχη, δημάρχου η αντιδημάρχου.

    Ευχαριστώ για την ανάγνωση και παρακαλώ για τις ενέργειές σας.

    Βασίλειος Αναγνώστου

    Μέλος του υπό ίδρυση Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
    Πρώην συντονιστής εκπαίδευσης της ελληνικής εκπαιδευτικής αποστολής Μ. Βρετανίας και Ιρλανδίας

    Υ.Γ.: Επιστολή με το ίδιο περιεχόμενο απέστειλα προ ημερών στην κυρία υπουργό.

    Σχόλιο by Βασίλης Αναγνώστου — 06/05/2010 @ 17:00

  15. http://inital.gr/component/content/article/3-newsflash/1157-2o-%CE%A3%CE%A5%CE%9C%CE%A0%CE%9F%CE%A3%CE%99%CE%9F-%CE%9C%CE%95%CE%93%CE%91%CE%9B%CE%97-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91-SIBARI-13-18-4-2010

    Σας ευχαριστώ για την εμπειρία που έζησα μέσα από αυτή τη δράση…
    Δυστυχώς δεν θα μου δώσετε την δυνατότητα να συμμετάσχω στο επόμενο συνέδριο καθώς μετά απο 37 μήνες που εργάστηκα ως καθηγήτρια ιταλικών δεν θα μονιμοποιηθώ… δεν ανήκω στους 3 τυχερούς συναδέρφους … θα ήθελα πάντως να μου απαντήσετε γιατί ενώ οι ανάγκες ειναι αυξημένες, το 98% των απασχολούμενων καθηγητών ιταλικής παραμένουν ωρομίσθιοι… γιατί απασχολούνται μόνο 22 μόνιμοι(ας είναι καλά οι πολύτεκνες)…τι να απαντήσω στους μαθητές μου στα 4 σχολεία που εργάζομαι, όταν με ρωτούν αν θα είμαι καθηγήτρια τους το Σεπτέμβριο …και το πιο σημαντικό, γιατί αφού προτεραιότητά σας είναι ο μαθητής του αφαιρείτε το δικαίωμα να μάθει ιταλικά από την αρχή του σχολικού έτους???
    Καλό καλοκαίρι…

    Σχόλιο by ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ — 08/05/2010 @ 14:08

  16. Καλημέρα σας.

    Οι καθηγητές των ξένων φιλολογιών που έχουν την παιδαγωγική επάρκεια γιατί θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για την πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας;

    Σχόλιο by Konstantina — 09/05/2010 @ 01:51

  17. Κε Υφυπουργέ θα ήθελα να διευκρινηστεί το σημείο του νομοσχεδίου για την παιδαγωγική επάρκεια σχολών που ήδη περιλαμβάνουν διδακτική και παιδαγωγικά στα προγράμματα τους τα οποία παρακολουθούν οι φοιτητές. Πχ Τμήματα σχολών όπως Ιταλική, Ισπανική, Γαλλική, Αγγλική φιλολογία έχουν και στο Α.Π.Θ. και στο Ε.Κ.Π.Α. μαθήματα παιδαγωγικών και διδακτικής τα οποία δεν είναι ένα εξάμηνο όπως ο νόμος αναφέρει αλλά ένα έτος. Οι απόφοιτοι αυτών των σχολών που ήδη έχουν παιδαγωγική επάρκεια γιατί να πρέπει να κάνουν το 6μηνιαίο σεμινάριο ? Οι πτυχιούχοι αυτοί μπορούν με χαρτιά να αποδείξουν ότι έχουν περάσει αυτά τα μαθήματα (αναλυτικές βαθμολογίες).
    Παρακαλούμε να εξαιρεθούν του νόμου για την παιδαγωγική επάρκεια οι Καθηγητικές σχολές που ήδη διδάσκουν τα μαθήματα αυτά (παιδαγωγικά και διδακτική) ώστε οι απόφοιτοι τους να μην είναι απαιτητό να κάνουν εκ νέου το 6μηνο σεμινάριο.

    Σχόλιο by Δημήτρης — 10/05/2010 @ 05:35

  18. Αγαπητέ Υπουργέ,
    Πρέπει να υπάρξει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας. Κάνετε πολλές ενέργειες να αλλάξετε την παιδεία μας και την κοινωνία αλλά νομίζω ότι δεν ακουμπατε την ταμπακιέρα. Δεν είναι όλοι κατάλληλοι δεν είναι όλοι ικανοί. Αναγνωρίζω ότι εργάζονται πολύ για να ζήσουν άλλα όχι με το τρόπο που πρέπει ωστε να εκπαιδεύουνται τα παιδιά μας. Γιαυτό κάνουν τα ελάχιστα στο σχολείο και φορτσάρουν στα ιδιαίτερα κλπ. Μαθαίνω ότι στην ΗΠΑ υπάρχει ξεκάθαρη αξιολόγηση η οποία καθορίζει και τον μισθό και την προαγωγή του εκπαιδευτικού. Η αξιολόγηση αυτή βασίζεται στο τι έμαθε το παιδί. Φανταστείτε μετά από τις πανελλήνιες να παίρνουν πόντους οι καθηγητές που τα παιδιά τους έγραψαν καλά. (ο΄θτε ιδιαίτερα ούτε τίποτα σε δύο χρόνια θα χει μαζευτεί το σύστημα και θα δουλεύει ρολόι. Γιατί δεν το μελετάτε.
    Σας εύχομαι δύναμη
    Γιώργος Χάρος

    Σχόλιο by Γιώργος Χάρος — 15/05/2010 @ 14:53

  19. Καλές οι ερωτήσεις, τις απαντήσεις που θα τις βρούμε ? Υπάρχει ειδικό μέρος του site που αναρτώνται ή κάνουμε ομαδική ψυχοθεραπεία…

    Σχόλιο by Δημήτρης — 17/05/2010 @ 15:51

  20. Κύριε Υφυπουργέ

    Είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας και το ΑΣΕΠ ως προσόν γνώσης της Ελληνικής Γλώσσας την Βεβαίωση Ελληνομάθειας του Διδασκαλείου Νέας Ελληνικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών; Και μάλιστα όταν όλες οι προκηρύξεις των διαγωνισμών των εκπαιδευτικών ως το 2005 το είχαν ως προσόν διορισμού πολιτών της Ε.Ε.
    Ποιος και γιατί αποφάσισε την αφαίρεση του δεδομένου ότι υπάρχουν μόνο τρεις φορείς που πιστοποιούν την Ελληνική γλώσσα κατόπιν εξετάσεων, εκτός από την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου. Τα τρία αυτά είναι Το ΚΈΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑ με τα Α,Β,Γ,Δ επίπεδα το Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας του ΑΠΘ και το Διδασκαλείο του ΕΚΠΑ.
    Γνωρίζετε κύριε υφυπουργέ ότι η Ελλάδα έχει απαντήσει στην ΕΕ ότι θεωρεί προσόν διορισμού εκπαιδευτικών την Βεβαίωση Ελληνομάθειας του ΕΚΠΑ ενώ στην πραγματικότητα την έχετε αφαιρέση από το 2005;
    Ηδη η Ε.Ε. το αναφαίρει αυτό στην ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΓΝΩΜΗ που έστειλε στην ελληνική πλευρά τον περασμένο Ιούνιο.
    Είναι δυνατόν να συνεδριάζει η ολομέλεια του ΑΣΕΠ όπως διάβαζα σήμερα που δόθηκε στην δημοσότητα η Ετήσια Εκθεση του 2009 για να πάρει απόφαση αποδοχής ενός πιστοποιητκού γλωσσομάθειας κρατικού πανεπιστημίου της Ρωσίας και να μην έχει συνεδριάσει ακόμα για να αποδεχτεί αυτό το οποίο ξέχασε να συμπεριλάβει στις προκηρύξεις του. Δηλαδή ένα πιστοποιητικό ενός ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου; Το ένα από τα τρία μόνο πιστοποιητικά ελληνομάθειας που δίνεται κατόπιν εξετάσεων.
    Και υπάρχουν και υπουργικές αποφάσεις που το κατοχυρώνουν, και γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ, και ΠΔ προκειμένου για την χορήγηση άδειας ασκησης επαγγέλματος για τους κοινωνικούς λειτουργούς και τους ξεναγούς που προέρχονται απο χώρες της Ε.Ε.
    Συγνώμη κ υφυπουργέ αλλά αυτό είναι απίστευτο. Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει και αυτό το πράγμα σε αυτή τη χώρα. Δηλαδή το Ελληνικό κράτος δεν αναγνωρίζει κάτι το οποίο χορηγεί το ίδιο!!! Και αυτό συμβαίνει και για τις προσλήψεις στο δήμοσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα και για τους διαγωνισμούς για εκπαιδευτικούς προερχόμενους από χώρες της ΕΕ που θέλουν να εργαστούν στην Ελλάδα.
    Θα σας παρακαλούσα να προβείται σε τροπολογία και να συμπεριληφθεί η Βεβαίωση Ελληνομάθειας της Φιλοσοφικής Σχολης του Πανεπιστημίου Αθηνών ως προσόν διορισμού όπως έχετε απαντήσει ήδη στην Ε.Ε. και όπως ίσχυε έως το 2005.
    Θα πρέπει να ενημερώσετε και το ΑΣΕΠ να το συμπεριλάβει στις προκηρύξεις για πλήρωση άλλων θέσεων πχ μηχανικών, δασολόγων κλπ όπως έχει συμπεριλάβει και το αντίστοιχο του ΑΠΘ.
    Δεδομένης μάλιστα και της επικείμενης παραπομπής της Ελλάδας στα Ευρωπαικά Δικαστήρια για το θέμα αυτό.

    Joanna

    Σχόλιο by Joanna — 18/05/2010 @ 16:59

Κανάλι RSS για τα σχόλια του άρθρου. TrackBack URL