Καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων Μηχανικών των Τμημάτων α) Κλωστοϋφαντουργίας, β) Οχημάτων, γ) Τεχνολογίας Αεροσκαφών και δ) Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) (ΣΑΤΕ 12/19.12.2008)
Κύριοι Μελετώντας το προσχέδιο Π.Δ το οποί ο αφορά τα Επαγγελματικά δικαιώματα των Τεχνολόγων Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
Διαπίστωσα ότι
1 Στις παραγράφους ,2.5 – 2.10- 2.11 του άρθρου 4 μας παρέχεται το δικαίωμα Εκπόνησης μελέτης, επίβλεψη και κατασκευή εγκαταστάσεων
δικτύων υγρών και αερίων καυσίμων ως επίσης και τον Σχεδιασμό, εκπόνηση και επίβλεψη μελετών ειδικών μηχανολογικών
εγκαταστάσεων μονάδων παραγωγής θερμικής ενέργειας από υγρά και αέρια
καύσιμα προϊόντα πετρελαίου. Αυτοδύναμα επιβλέπουν την εκτέλεση αυτών
των έργων και αναλαμβάνουν τη λειτουργία και συντήρηση τους.
Δεν μας παρέχεται το δικαίωμα Εκπόνησης μελέτης, επίβλεψη και κατασκευή εγκαταστάσεων Δυκτίων υπό Πίεση (Υδραυλικά).
2. Στην παράγραφο 2.12 του άρθρου 4 στον τομέα Γεωλογίας και Υδρογεωλογίας , παραμένει αδιευκρίνιστο , εάν πέραν των Γεωτρήσεων ,
Μπορούμε να συμπεριλάβουμε και τα δύκτια Μεταφοράς – Διανομής
3. Για όλα τα παραπάνω παρακαλώ να Επανεξετάσετε και Εντάξετε τις προτάσεις μου στο υπό Διαβούλευση Π.Δ.
Α. Να μας παρέχεται το δικαίωμα Εκπόνησης μελέτης, επίβλεψη και κατασκευή εγκαταστάσεων Δυκτίων υπό Πίεση (Υδραυλικά).
Β. Να μας παρέχεται το δικαίωμα πέραν της γεώτρησης να εκπονούμε μελέτη, επίβλεψη και κατασκευή των δυκτίων Μεταφοράς – Διανομής
Γ. Τέλος στην παράγραφο 4.2 του άρθρου 4 να συμπεριληφθούν οι υπηρεσίες του Δημόσιου τομέα οι οποίες ασχολούνται με τον έλεγχο των καυσίμων (υγρών – αερίων ), Γενικό Χημείο του Κράτους .Υπουργείο Οικονομικών .και Μεταφορών
Σχόλιο by ΛΑΪΝΑ Π — 10/01/2010 @ 12:11
Κύριε Υφυπουργέ
Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου τα περιβόητα σχέδια Π.Δ. να τα προωθήσετε για συνυπογραφή και έκδοση σε ΦΕΚ.Το κείμενο που παρουσιάζετε παρ” όλο που είναι περιοριστικό και σίγουρα θα υπάρχουν πολλοί που θα διαφωνούν, όπως άλλωστε αυτό συνέβαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ πρέπει να αποκτήσουν δική τους ταυτότητα. Άς είναι τουλάχιστον αυτή.
Σχόλιο by Γιώργος — 10/01/2010 @ 18:43
Μελετώντας το ΠΔ, για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της σχολής Σχολής Τεχνολογίας Πετρελαίου & Φυσικόύ Αερίου
παρατήρησα πως εφεξής, θα πρέπει να έχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Άρθρο 4 παράγραφος 1.
Στο άρθρο 5 αναφέρεται ότι » δραστηριοποιούνται επαγγελματικά με βάση
τις ισχύουσες διατάξεις περί πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης, έως ότου
καθοριστεί ο φορέας και η διαδικασία πιστοποίησης ή έκδοσης άδειας
άσκησης επαγγέλματος.»
Σε αυτήν την περίπτωση, τι θα ισχύει για τους «παλιούς» απόφοιτους, όπου μέχρι τώρα δεν χρειαζόταν να έχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος;
Σχόλιο by Γεωργία Φραγκάκη — 11/01/2010 @ 10:28
Δείγμα της πραγματικής στάθμης γνώσεων των σπουδαστών και αποφοίτων ΤΕΙ είναι – εκτός των άλλων – και το παρακάτω μήνυμα, που κατέθεσε, προφανώς κάποιος σπουδαστής ΤΕΙ στη διάρκεια της συζήτησης στην εκπομπή «ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ» της ΕΤ3 στις 14-1-2010 με θέμα «Η Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα» και βρίσκεται στο δικτυακό τόπο http://www.anixneuseis.gr/?p=5138 (αριθμός σχολίου 53).
<>
Το παιδί τα είπε όλα σε 10-12 γραμμές!
Ιδιαίτερα με το: «ΘΑ ΕΠΕΝΔΟΥΣΕΣ ΣΕ ΕΜΕΝΑ;»
Ιδού η απορία!!!
Σχόλιο by ΓΙΒ — 18/01/2010 @ 06:22
Το σχόλιο του σπουδαστή ΤΕΙ:
Το παιδί τα είπε όλα σε 10-12 γραμμές!
Σχόλιο by ΓΙΒ — 18/01/2010 @ 06:27
Από την εκπομπή «ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ» της ΕΤ3 στις 14-1-2010 με θέμα «Η Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα» στο δικτυακό τόπο http://www.anixneuseis.gr/?p=5138 (αριθμός σχολίου 53).
geo
14 January 2010 • 12:05 am
53.
Προς Πενογλίδης Χρήστος
Αρχικά, κατά την δημιουργία του ΤΕΙ είχε συμφωνηθεί με την ΕΑΒ να γίνονται τα εργαστήρια στην Τεχνική της Βάση, αλλά η συμφωνία ήταν μόνο ΠΡΟΦΩΡΙΚΗ. Μετά την υλοποίηση του ΤΕΙ, η ΕΑΒ αρνήθηκε να συνεργαστεί, καθώς η εκπαίδευση τόσο μεγάλου όγκου σπουδαστών την επιβάρυνε οικονμικά. Έτσι δεν έχουμε εργαστήρια.
Όσον αφορά το μεράκι των καθηγητών. Όσοι καθηγητές είχαν γνώσεις και τα είχαν καλά με τους σπουδαστές, δυστυχώς έφυγαν σε μια νύχτα. Από την στιγμή που το ΤΕΙ λειτουργεί σαν τις ιταλικές φαμίλιες, όπου η γυναίκα, διορίζει τον άντρα της, μετά τους οικογενειακούς φίλους, μονιμοποιούνται καθηγητές που δεν έχουν δεί αεροπλάνο και διδάσκουν σχεδίαση την αεροσκάφους.
Θα ήθελα να σου κάνω μία ρητορική ερώτηση: Ως εργοδότης, θα επενδούσες σε εμένα; Ως επιβάτης, θα ήθελες να συντηρώ το αεροσκάφος με το οποίο θα ταξιδέψεις;
Με την αποφοίτηση μου, θα πρέπει να εξασφαλίζω ότι όλοι οι επιβάτες οι οποίοι βρίσκονται μέσα σε ένα αεροσκάφος, πρέπει να μεταφερθούν με ασφαλές τρόπο. Και δεν θέλω να έχω τύψεις για όλη μου την ζωή. Γι’αυτό αναγκαστηκά θα πρέπει να πληρώσω το Ελληνικό κράτος για να με εκπαιδεύσει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Αυτά με απασχολούν.
Σχόλιο by ΓΙΒ — 18/01/2010 @ 06:29
Ως απάντηση στο ανωτέρω σχόλιο
Ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος είναι ακαδημαϊκός καθηγητής. Είναι όλοι οι ακαδημαϊκοί μέλη τρομοκρατικών οργανώσεων;
Κάποιοι από εμάς δουλεύουμε, δεν σκανάρουμε το διαδίκτυο ψαρεύοντας αποσπασματικά κείμενα. Αντί να κριτικάρουμε λοιπόν την γραμματική και ορθογραφία νέων εργαζομένων θα “πρεπε να συζητάμε για τα προβλήματα που θέτουν, τα οποία αφορούν όλους μας.
Όσο για το επίπεδο σπυδών επισκεφθείτε και πάρετε μια ιδέα πριν παραθέσετε τα πικρόχολα σχόλιά σας..
Ευχαριστώ
http://www.vt.teithe.gr/
Σχόλιο by Μάνος Γιώργος — 25/01/2010 @ 20:25
Αγαπητέ κύριε Υφυπουργέ,
Θα ήθελα να κάνω τις ακόλουθες παρατηρήσεις σχετικά με το Π.Δ. που αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα των Μηχανικών Κλωστοϋφαντουργών.
Κάποιες παράγραφοι είναι κάπως γενικόλογες και θα έπρεπε να γίνουν ποιο συγκεκριμένες. Παράδειγμα η παράγραφος 4 που αφορά τις θέσεις υπευθυνότητας μπορεί να αναφέρει:
Οι πτυχιούχοι της παραγράφου 1:
4.1 αναλαμβάνουν την επίβλεψη τεχνικών έργων και εργασιών για λογαριασμό υπηρεσιών του δημοσίου, του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή ιδιωτικής κατασκευαστικής εταιρείας, ή ιδιώτη είτε ως μεμονωμένοι επιβλέποντες Μηχανικοί, είτε ως μέλη κλιμακίων επίβλεψης.
4.2 συμμετέχουν και υπογράφουν ως μέλη οργανωμένων υπηρεσιών του Δημοσίου ή του ευρύτερου Δημόσιου τομέα ή μελετητικού γραφείου τη σύνταξη, τον έλεγχο και την επίβλεψη μελέτης ιδιωτικών και δημόσιων έργων και εργασιών, όπως περιγράφονται στην παρ. 2, τα οποία γίνονται με την ευθύνη της υπηρεσίας ή του ιδιωτικού γραφείου μελετών.
4.3. ως μέλη ιδιωτικού μελετητικού γραφείου, συμμετέχουν στη συμπλήρωση του δυναμικού του μελετητικού γραφείου με βάση τις ρυθμίσεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί μελετών Δημοσίων έργων, με δυναμικό μονάδων ως ακολούθως:
• Μία μονάδα μετά τετραετία από τη λήψη του πτυχίου,
• Δύο μονάδες μετά οκταετία από τη λήψη του πτυχίου και ανάλογη εμπειρία,
• Τρεις μονάδες μετά δωδεκαετία από τη λήψη του πτυχίου και ανάλογη εμπειρία
4.4 αναλαμβάνουν την εκπόνηση και επίβλεψη μελετών Δημοσίων έργων και εργασιών στις αντίστοιχες κατηγορίες μελετών που καλύπτονται από το γνωστικό πεδίο του Τμήματος αποφοίτησης, είτε συμμετέχοντας σε μελετητική ομάδα, είτε αυτόνομα, με δυναμικό μονάδων αντίστοιχο με την εμπειρία τους και την τάξη πτυχίου την οποία κατέχουν.
Οι προϋποθέσεις εγγραφής στα Μητρώα Μελετητών είναι αντίστοιχες με αυτές των άλλων πτυχιούχων της ανώτατης εκπαίδευσης.
Με εκτίμηση
Δρ. Αναστάσιος Ανθουλιάς
Σχόλιο by Αναστάσιος Ανθουλιάς — 27/01/2010 @ 23:29
Σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών κλωστοϋφαντουργών και συγκεκριμένα στην παράγραφο (4)εκτιμώ οτι το κείμενο πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής:
4. Οι πτυχιούχοι της παρ.1 δραστηριοποιούνται:
4.1 Στην επίβλεψη τεχνικών έργων και εργασιών για λογαριασμό (ή με εντολή) υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα ή ιδιωτικής κατασκευαστικής εταιρείας ή ιδιώτη, είτε ως μεμονωμένοι επιβλέποντες Μηχανικοί, είτε ως μέλη κλιμακίων επίβλεψης.
4.2 Ως μέλη οργανωμένων υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα ή μελετητικού γραφείου, συμμετέχουν και υπογράφουν τη σύνταξη, τον έλεγχο και την επίβλεψη μελέτης ιδιωτικών και δημόσιων έργων και εργασιών, όπως περιγράφονται στην παρ. 2, που γίνονται με την ευθύνη της υπηρεσίας ή του ιδιωτικού γραφείου μελετών.
4.3 Ως μέλη ιδιωτικού μελετητικού γραφείου, συμμετέχουν στη συμπλήρωση του δυναμικού του μελετητικού γραφείου με βάση τις ρυθμίσεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί μελετών Δημοσίων Έργων, με δυναμικό μονάδων ως ακολούθως:
- Μία μονάδα μετά τετραετία από τη λήψη του πτυχίου.
- Δύο μονάδες μετά οκταετία από τη λήψη του πτυχίου και ανάλογη εμπειρία.
-Τρεις μονάδες μετά δωδεκαετία από τη λήψη του πτυχίου και ανάλογη εμπειρία.
4.4 Ως μεμονωμένοι Μηχανικοί, αναλαμβάνουν την εκπόνηση και επίβλεψη μελετών δημοσίων έργων και εργασιών, στις αντίστοιχες κατηγορίες μελετών που καλύπτονται από το γνωστικό πεδίο του Τμήματος αποφοίτησης, είτε συμμετέχοντας σε μελετητική ομάδα, είτε αυτόνομα, με δυναμικό μονάδων αντίστοιχο με την εμπειρία τους και την τάξη πτυχίου την οποία κατέχουν.
Οι προϋποθέσεις εγγραφής στα Μητρώα Μελετητών είναι αντίστοιχες με αυτές των άλλων πτυχιούχων της ανώτατης εκπαίδευς.
Ευχαριστώ .
Σχόλιο by Γκουρνέλος Ευάγγελος — 28/01/2010 @ 08:22
Αξιότιμε κε Υπουργέ,
Αναφορικά με το Π.Δ και τα πνευματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών Κλωστοϋφαντουργίας, παρακαλώ όπως λάβετε υπ’ όψιν σας τα ακόλουθα σημεία που αφορούν στην παρ.3 του άρθρου 1:
3.1. Στην παράγραφο αυτή θα πρέπει να προστεθούν και οι τομείς του ετοίμου ενδύματος καθώς και της εμπορίας συναφών προϊόντων. Αναλυτικά, η παρ 3.1. θα μπορούσε να καταχωρηθεί ως εξής:
«Οι πτυχιούχοι της παρ. 1 δραστηριοποιούνται:
3.1. Σε όλο το φάσμα της διοικητικής και τεχνικής ιεραρχίας της σχετικής με τους τομείς της κλωστοϋφαντουργίας, του ετοίμου ενδύματος και της εμπορίας συναφών προϊόντων, εξελίσσονται εντός αυτού και πιστοποιούν την καταλληλότητα των παραγομένων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων.»
Επίσης να σημειωθεί ότι οι κλωστοϋφαντουργοί δραστηριοποιούνται και στην κατασκευή δημοσίων έργων. Επομένως κρίνεται σκόπιμο να προστεθεί δεύτερη υποπαράγραφος, η οποία να αναφέρει τα ακόλουθα:
«3.2. Στην κατασκευή δημοσίων έργων, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της σχετικής με την εκτέλεση δημοσίων έργων νομοθεσίας, που εμπίπτουν στην ειδικότητα που απορρέει από το γνωστικό πεδίο του Πτυχιούχου Μηχανικού Κλωστοϋφαντουργίας Τ.Ε.Ι.»
Ως εκ τούτου, η φράση «ανάλογα με το γνωστικό πεδίο» που αναφέρεται στην αρχή της παρ.3 θα μπορούσε να λείψει.
Με εκτίμηση
Φωτεινή Στρελτσώφ MSc,CColASDC
Σχόλιο by Φωτεινή Στρελτσώφ — 28/01/2010 @ 20:29
Σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των Μηχανικών Κλωστοϋφαντουργών, συμφωνώντας με τα θέματα που γράφτηκαν παραπάνω θα ήθελα να συμπληρώσω στην παράγραφο 2.5 ότι θα πρέπει να αναφέρεται ρητά η δυνατότητα στελέχωσης θέσεων σε οργανισμούς και δημόσιες υπηρεσίες που σχετίζονται με κλωστοϋφαντουργικές προμήθειες, από Μηχανικούς Κλωστοϋφαντουργούς.
Πρόχειρα, θα μπορούσα να αναφέρω ότι τα Νοσοκομεία, τα σώματα ασφαλείας, τα τελωνεία, το Υπουργείο Ανάπτυξης και χημικά εργαστήρια οργανισμών, χειρίζονται θέματα κλωστοϋφαντουργικών προμηθειών, χωρίς δυστυχώς να έχουν τη σχετική στελέχωση από τους κατάλληλους Μηχανικούς Κλωστοϋφαντουργούς.
Η κατοχύρωση θέσεων σαν αυτές που περιγράφω παραπάνω θα είναι για αμοιβαίο όφελος τόσο των περιγραφόμενων οργανισμών όσο και των Μηχανικών Κλωστοϋφαντουργών.
Σχόλιο by Δρ Αθανάσιος Α. Τσουτσαίος — 29/01/2010 @ 10:26
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
παρακαλώ όπως συμπεριλάβετε:
στην παρ. 1 του άρθρου 1 τη δυαντότητα να ασχολούμαστε και με την κατασκευή και συντήρηση εκτός από τη μελέτη, έρευνα και εφαρμογή της τεχνολογίας να προστεθεί » κατασκευή, συντήρηση »
στην παρ. 2 του άρθρου 1έχουν δικαίωμα απασχόλησης, να προστεθεί «χωρίς περιορισμούς, στον ιδιωτικό και δημόσιο Τομέα, στο σχεδιασμό, την εκπόνηση και επίβλεψη μελετών, επίβλεψη, εκτέλεση και συντήρηση έργων σχετικών με το γνωστικό πεδίο του Τμήματός τους, είτε ως στελέχη μονάδων, είτε ως αυτοαπασχολούμενοι, »
Σας παραθέτω απόσπασμα από τις προτάσεις ΙΟΒΕ για την Κλωστοϋφαντουργία:
» Στις πρωτοβουλίες που μπορεί να αναληφθούν χωρίς ιδιαίτερο κόστος περιλαμβάνεται ο συστηματικός έλεγχος της αγοράς, ώστε να υπάρχει προστασία επιχειρήσεων από το παρεμπόριο και η συνεπής εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας για τον έλεγχο της σύνθεσης των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, καθώς επίσης και για τον έλεγχο των απαγορευμένων ουσιών. »
Εκτιμώ ότι για την εκπλήρωση αυτής της πολύ σωστής πρότασης, πρέπει
στο άρθρο 1, μεταξύ του 2.14 και 2.15 να προστεθεί μια παράγραφος
ως εξής:
» Σχεδιασμό, οργάνωση και έλεγχο προδιαγραφών υγείας, ασφάλειας και
ποιότητας, από επεξεργασίες ή κατάλοιπα που είναι καρκινογόνα ή ανθυγιεινά,
για εταιρίες εμπορίας ή και εισαγωγών»
Με τιμή
Γ. Τζιβελόπουλος
Κλωστοϋφαντουργός
M.Sc. C TEXT ATI
Σχόλιο by Τζιβελόπουλος Γεώργιος — 01/02/2010 @ 08:19
Κε υπουργέ,
Το ΠΔ που έχει δωθεί προς δημόσια διαβούλευση είναι μια ακόμη υποχρέωση των κυβερνήσεων προς μια ομάδα πολιτών της χώρας μας που έχει καθυστερήσει να ολοκληρωθεί.
Σας παρακαλούμε για την ολοκλήρωση και υπογραφή του ΠΔ που θα διασφαλίσει κάποια εργασιακά δικαιώματα των Tεχνολόγων Κλωστοϋφαντουργών.
Δεδομένης της πολύ υψηλής ανεργίας που έχει ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας θα πρέπει να διασφαλισθεί οτι οι Τεχνολόγοι Κλωστοϋφαντουργοί θα μπορούν να απασχοληθούν σε οποιαδήποτε δραστηριότητα και επαγγελματικά αντικείμενα που θα προκύπτουν απο την εξέλιξη της επιστήμης που σπουδάσαμε στο ΤΕΙ Πειραιά.
Δημήτρης Κάτρης
Τεχνολόγος Κλωστοϋφαντουργός
ΤΕΙ Πειραιά
Σχόλιο by ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΡΗΣ — 02/02/2010 @ 18:58
Συνάδελφοι μηχανικοί απόφοιτοι ΤΕΙ.
Τις επόμενες ημέρες περιμένουμε οριστικές και δίκαιες αποφάσεις από το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση. Αν έχουμε και άλλες παρατάσεις θα φανεί και η πρόθεση της κυβέρνησης και ποιος έχει το «πάνω χέρι» σε τέτοιου είδους αποφάσεις.
Καλείσθε όλοι όσοι πραγματικά έχετε βαρεθεί την αδικία αυτή να διαιωνίζεται να μιλήσουμε στον ιστότοπο των μηχανικών τεχνολογικής εκπαίδευσης (www.engineertech.gr) και να συντονίσουμε/οργανώσουμε την θέση και την απάντησή μας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την σύνθεση του υφιστάμενου φορέα μας.
Σχόλιο by amid2 — 20/02/2010 @ 19:09
Ως απόφοιτος ΤΕΙ οχημάτων θα ήθελα κάποτε να κατοχυρώθουν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα γιατί τόσα χρόνια δεν έχουμε κανένα είμαστε παραπεταμένοι και ας είμαστε η μοναδική σχολή σην Ελλάδα και σας φέρω ένα παράδειγμα για να εργαστώ ώς ελεγκτής σε ΙΚΤΕΟ έπρεπε να παρακολουθήσω σεμινάριο στην σχολή που τελείωσα και να πληρώσω και 1000 ευρώ για να πάρω πιστοποίηση απο την σχολή που πήρα πτυχίο , αυτό είναι το ένα σκέλος το άλλο σκέλος είναι ότι ώς ελεγκτής ΚΤΕΟ μπορούν να εργασθούν απο ΤΕΙ ηλεκτρονικοί,ναυπηγοί,μηχανολόγοι,ηλεκτρολόγοι μηχανολόγοι και άλλοι πολλόι ,απόφοιτοι ΕΠΑΣ ΙΕΚ, δηλαδή ειδικότητες οι οποίες οι περισσότερες δεν έχουν καμία σχέση με τα οχήματα αλλά με ένα σεμινάριο γίνονται αυτόματα ελεγτές , είμαστε η μοναδική σχολή στην Ελλάδα , θα μπορούσαμε να είμασταν σε καλύτερη μοίρα αλλά κανένας δεν ενδιαφέρθηκε για εμάς , όλα γίνονται για το συμφέρον και όπως πάνε τα πράγματα βλέπω να υποβαθμιζόμαστε αντί να αναβαθμιζόμαστε
Σχόλιο by ΓΩΡΓΙΟΣ ΚΑΚΚΟΣ — 22/02/2010 @ 10:49
Αξιότιμε κε υπουργέ,
Μελετώντας το σχέδιο Π.Δ για τον καθορισμό επαγγελματικών δικαιώματα των πτυχιούχων του τμήματος Μηχανικών Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου (Τ.Ε.Ι.) και λαμβάνοντας υπόψη το πρόγραμμα και το αντικείμενο σπουδών του τμήματος, διαπίστωσα ότι:
Στις παραγράφους 2.8, 2.10, 2.11, δεν έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και πρέπει να προστεθούν τα εξής:
2.8 Στη σύνταξη μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε όλο το φάσμα έρευνας, παραγωγής, επεξεργασίας, μεταφοράς και αποθήκευσης υγρών, στερεών και αερίων συμβατικών και ανανεώσιμων καυσίμων καθώς και των παραγώγων τους.
2.10 Σχεδιασμό, εκπόνηση και επίβλεψη μελετών ειδικών μηχανολογικών
εγκαταστάσεων μονάδων παραγωγής θερμικής ενέργειας από στερεά καύσιμα, υγρά και αέρια καύσιμα προϊόντα πετρελαίου, φυσικό αέριο, υγρά και αέρια ανανεώσιμα καύσιμα, εγκαταστάσεις γεωθερμίας. Αυτοδύναμα επιβλέπουν την εκτέλεση αυτών των έργων κα αναλαμβάνουν την λειτουργία και την συντήρηση τους.
2.11 Εκπόνηση μελέτης, επίβλεψη και κατασκευή εγκαταστάσεων
δικτύων υγρών συμβατικών και ανανεώσιμων καυσίμων, δικτύων υπό πίεση αερίων (υδραυλικά υπό πίεση) καυσίμων προϊόντων πετρελαίου, φυσικού αερίου, ανανεώσιμων αερίων καυσίμων καθώς και παραγώγων τους.
Επίσης, στο σχέδιο Π.Δ δεν αναφέρονται βασικά δικαιώματα για τους αποφοίτους του τμήματος όπως τα παρακάτω:
Σχεδιασμό, εκπόνηση και επίβλεψη μελετών εγκαταστάσεων μονάδων παραγωγής υγρών και αερίων βιοκαυσίμων καθώς και μονάδων υδρογόνου (μέσης δυναμικότητος) . Αυτοδύναμα επιβλέπουν την εκτέλεση αυτών των έργων κα αναλαμβάνουν την λειτουργία και την συντήρηση τους.
Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών σε όλο το φάσμα του αντικειμένου του τμήματος καθώς και ευρωπαϊκών προγραμμάτων στο τομέα της ενέργειας.
Σχεδιασμό, εκπόνηση και επίβλεψη μελετών ειδικών μηχανολογικών εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπως γεωθερμίας και επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο φάσμα του αντικειμένου. Αυτοδύναμα επιβλέπουν την εκτέλεση αυτών των έργων κα αναλαμβάνουν την λειτουργία και την συντήρηση τους.
Δικαίωμα εγγραφής στο σώμα των ενεργειακών επιθεωρητών μετά από αποδεδειγμένη εμπειρία.
Κύριε Υπουργέ, παρακαλώ μελετήστε τις παρατηρήσεις – προτάσεις που πηγάζουν από το γνωστικό αντικείμενο του τμήματος και πρέπει να συμπεριληφθούν στο τελικό σχέδιο Π.Δ για τους αποφοίτους του τμήματος.
Με εκτίμηση,
Β. Γιοβανόπουλος
Μηχανικός τεχν. Πετρελαίου & φυσικού αερίου Τ.Ε
Σχόλιο by Βασίλειος Γιοβανόπουλος — 18/03/2010 @ 07:39
Κύριοι, η Κυβέρνηση κάθε φορά κάνει κάτι για να αποπροσανατολίζει, με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει ίσως, να ξεφεύγει η σκέψη του κάθε πολίτη από τα πιο σημαντικά πραγματικά προβλήματα του τόπου, η φτώχεια, η ανεργία, τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα, κ.α.. Φυσικά και αυτά είναι προβλήματα, αλλά το κάνει επίτηδες σε καιρούς κρίσης για «κουκούλωμα» άλλων υποθέσεων. Συμφωνώ να Παραμείνει «η βάση του 10» για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), δηλαδή τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.), βλέπε Νόμο 3549/2007, αν και αυτό το μέτρο δεν είναι ότι πιο καλό. Ο μαθητής του 19 στις εισαγωγικές, πλέον φοιτητής αν παρατήσει το διάβασμα (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις), το πιο πιθανόν είναι να μην τελειώσει τις σπουδές του ποτέ ή να αργήσει πάρα πολύ, ενώ ο μαθητής που θα «πιάσει» έστω και 8 στις εισαγωγικές και μετά μέσα στην σχολή του και θα προσπαθήσει αρκετά με πολύ και σωστό διάβασμα μπορεί και να αριστεύσει (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις). Η δική μου η γνώμη είναι ότι κάποιο μέτρο θα πρέπει να υπάρχει, έστω και «η βάση του 8» , αν και καλύτερα θα ήταν να είναι «η βάση του 10». Όμως και χωρίς εισαγωγικές μπορεί να γίνει το ζητούμενο, όποιος προσπαθήσει αρκετά με σωστό διάβασμα και σκέψη, τότε θα τα καταφέρει. Επίσης, τα μόρια των εισαγωγικών εξετάσεων είναι ένα «μέτρο μορίων» που σε πολλές περιπτώσεις είναι μεγάλη «φούσκα» για διάφορες σχολές, οι εξετάσεις εντός των σχολών είναι αυτές που σε κρίνουν ικανό για την συγκεκριμένη επιστήμη, όχι οι «βάσεις εισαγωγής». Φυσικά, καλό είναι να υπάρχει κάποιο «όριο-βάση» εισαγωγής, αν και οι περισσότερες χώρες κατάργησαν τις εισαγωγικές και υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Όποιος μπορεί και θέλει να γίνει κάτι τα καταφέρνει, διαφορετικά τα παρατάει και ψάχνετε για κάτι διαφορετικό.
Σχόλιο by Theodoros Theodorou — 17/04/2010 @ 16:08
Μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι τα ΤΕΙ αναγνωρίζει ως ΑΕΙ το υπ. Παιδείας στο Πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή
Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 12:25
Ρεπορτάζ:esos.gr
Οι συντάκτες του πολυνομοσχεδίου ή έχουν άγνοια (άσχετοι) ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ ή από κεκτημένη ταχύτητα (που δεν το νομίζω) χαρακτηρίζουν ως ΑΕΙ μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι και τα ΤΕΙ.
Διαβάστε παρακάτω τον διαχωρισμό που κάνει το υπ. Παιδείας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (Ενώ τα Τ.Ε.Ι είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, βλέπε Νόμο 3549/2007):
Άρθρο 36 Θέματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.
1. Στην υπ’ αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση
«Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν. 3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
Άρθρο 37
Λοιπά θέματα των Α.Ε.Ι.
1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2α του άρθρου 2 του ν. 2083/1992
αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Σύγκλητο συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. σε αριθμό ίσο προς το ένα τρίτο (1/3) των τμημάτων του
πανεπιστημίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του έξι (6) ούτε όμως
μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων του πανεπιστημίου.» Το τέταρτο
εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εκπρόσωποι των
μελών Δ.Ε.Π. ορίζονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. κάθε τμήματος, τα
οποία καλούνται προς τούτο σε ειδική συνεδρίαση, εκ περιτροπής κατ’ έτος, με σειρά την οποία καθορίζει ο πρύτανης ανά τμήμα και βαθμίδα, ώστε κατά τη διάρκεια της θητείας να υπάρχει εκπροσώπηση κάθε τμήματος και κάθε
βαθμίδας τουλάχιστον μία φορά.»
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται
αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.
Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 27/04/2010 @ 16:42
Σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των Μηχανικών Κλωστοϋφαντουργών, θα ήθελα να συμπληρώσω ότι θα πρέπει να αναφέρεται ρητά η δυνατότητα στελέχωσης θέσεων σε οργανισμούς, ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ και δημόσιες υπηρεσίες που σχετίζονται με την επεξεργασια υγρων αποβλήτων (ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ) από Μηχανικούς Κλωστοϋφαντουργούς.
Μηχανικοι κλωστουφαντουργοι εργάζονται στην λειτουργια και στα εργαστηρια βιολογικων σταθμων για την επεξεργασια υγρων αποβλητων βαφειων, καθως στο προγραμμα σπουδων υπαρχουν τα αντιστοιχα μαθηματα χωρίς δυστυχώς να έχουν στελέχωση «ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ».
Σχόλιο by Χατήρας Ιωαννης — 28/04/2010 @ 10:39