Σχέδιο ΠΔ: Επαγγελματικά Δικαιώματα Παν/μίων 3

29 / 12 / 2009

Επαγγελματική κατοχύρωση των διπλωματούχων της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΣΑΠΕ 13/16.12.2008 και ΣΑΠΕ 14/30.3.2009)

Δείτε το σχέδιο ΠΔ εδώ.

3.963 Εμφανίσεις
  1. θα πρέπει να συμπληρωθεί το διάταγμα και με έργα οδοποιίας επειδή ο Μηχανικός Μεταλλείων διδάσκεται την οδοποιία, γνωρίζει πολύ καλά τα εδαφοτεχνικά για την προσπέλαση των λατομείων και των μεταλλείων και γνωρίζει πολύ καλά τα ασφαλτικά.Επίσης ο Μεταλλουργός Μηχανικός γνωρίζει πολύ καλά τα ενεργειακά ισοζύγια κατά την επεξεργασία του μετάλλου και άρα το προεδρικό διάταγμα θα πρέπει να συμπληρωθεί και με τα ενεργειακά.
    Επίσης στα μεταπτυχιακά όπως π.χ Περιβαλλοντικός σχεδιασμός έργων υποδομής του ΕΑΠ να μπορεί να μετέχει. Μέχρι σήμερα κανείς δεν γνωρίζει ότι ο Μεταλλειολόγος γνωρίζει οδοποιία και για αυτό δεν τους δέχονται σαν υποψήφιους. Επίσης ο Μεταλλειολόγος γνωρίζει πολύ καλά την θραύση ταξινόμηση των αδρανών υλικών(επεξεργασία) και την διαδικασία παραγωγής ασφαλτομίγματος.

    Σχόλιο by Σοφία Ελευθεριάδου — 09/01/2010 @ 08:43

  2. Επιτελος ας ασχολειθεί καποιος και ας δωσει λύσει σε απλά χρόνια προβλήματα θα τον ευγνωμονεί αρκετός φοιτητόκοσμος.

    Σχόλιο by ΚΩΣΤΑΣ — 11/01/2010 @ 07:13

  3. Όταν οι αρμόδιοι φορείς έχουν συντάξει και συνυπογράψει το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα (σύγκλητος και επιτροπές ΕΜΠ, ΤΕΕ δύο φορές με ειδική επιτροπή διαιτησίας διαφορετικών ειδικοτήτων η οποία ομόφωνα συνυπόγραψε το κείμενο με γνώμονa το πρόγραμμα σπουδών αλλά και την παραγωγική διαδικασία, ΣΑΠΕ) γιατί δεν υπογράφεται από τον υπουργό. Γνωρίζει κάτι παραπάνω από τους επιστημονικούς φορείς και τα όργανα του υπουργείου της; Υπάρχει κάτι άλλο το οποίο μπλοκάρει τη διαδικασία το οποίο δεν περιγράφεται σε νόμους και διατάξεις;
    Ας απαντήσει κάποιος αρμόδιος στους νέους και νέες μηχανικούς με τα μπλοκάκια και τα 900 ευρό. Γιατί τόσοι μήνες και με τη νέα κυβέρνηση;

    Σχόλιο by Αλέξανδρος Πεταλάς — 12/01/2010 @ 19:24

  4. Θα σας παρακαλούσα να εξετάσετε και το Θέμα απόκτησης Μελετητικού Πτυχίου Κατηγορίας 21. (Γεωτεχνικές Μελέτες & Έρευνες), από τον Διπλωματούχο Μηχανικό Μεταλλείων – Μεταλλουργό Ε.Μ.Π.

    Όπως είναι γνωστό, η σχολή μας προσφέρει Πλήθους Μαθημάτων τα οποία σχετίζονται άμεσα με τα Γεωτεχνικά Εργα.
    Π.χ. Μαθήματα Τεχνικής Γεωλογίας, Βραχομηχανικής, Εδαφομηχανικής κ.α.
    Και καλύπτει φάσμα γνώσεων απαραίτητο για τούς τομείς των:
    Σηράγγων – Θαλάμων/Στύλων – Τοίχων Αντιστήριξης – Επιχωμάτων – Ορυγμάτων – Ευστάθειας Πρανών. κ.α.

    Επίσης, η Σχολή μας Συντονίζει το Δ.Π.Μ.Σ. «Σχεδιασμός & Κατασκευή Υπογείων Έργων» όπου και σε αυτό διδάσκεται σε βάθος ώστε να αντιμετωπίσει ικανώς προχωρημένης απαιτήσεως Γεωτεχνικά Εργα.

    Δεν είναι σε θέση αυτός ο Διπλωματούχος να Αποκτήσει Μελετητικό Πτυχίο Κατηγορίας 21.

    Παρακαλώ αναλογιστείτε το!
    Πρόκειται για μια απάρνηση γνώσεων στον Χώρο μας.

    Ευχαριστώ πολυ.

    Σχόλιο by Βλαχογιάννης Ιωάννης — 13/01/2010 @ 16:42

  5. Θα παρακαλούσα πολύ τον Κο Πανάρετο να εξετάσει και το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του τμήματος πλαστικών τεχνών και επιστημών τέχνης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
    Σαν γονέας αποφοίτου του τμήματος βρίσκομαι σε απόγνωση γιατι μετά απο τα έξοδα και τον χρόνο που αναλώθηκε για την φοίτηση της κόρης μου στο εν λόγω τμήμα, δεν μπορεί να απασχοληθεί ούτε στην ιδιωτική εκπαίδευση.
    Σχετική η επερώτηση του Κου Στρατάκη στη βουλή το 2008.
    http://vo.pasok.gr/mstratakis/?p=1755

    Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία.

    Δημήτρης Παναγόπουλος

    Σχόλιο by Δημήτρης — 15/01/2010 @ 07:03

  6. εμεις οι Ηλεκτρονικοί χρειαζόμαστε βελτίωση στ επαγγελματικά μας δικαιώματα όσον αφορά τα ηλεκτρομηχανολογικά που εμλέκονται άμεσα με τα ηλεκτρονικά λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της Ηλεκτρονικής

    Σχόλιο by johny — 15/01/2010 @ 07:30

  7. Ένα πολύ σοβαρό θέμα το όπιο δεν το βλέπω να αναφέρεται πουθενά είναι η τηρήσει της Νομοθεσίας σχετικά με τα ΜΕΚ. Η εταιρίες ΜΕΠ μπαίνουν σε διαγωνισμούς αποκάλυψης μεταλλείων με πτυχίο οδοποιίας. Αυτό συμβαίνει και στα έργα της ΔΕΗ. Η εταιριες αυτές δεν έχουν τις προϋπόθεσης στελέχωσης με πτώχεια Αποκάλυψης Μεταλλείων η στην οδοποιία νε έχουν την κατηγορία των σηράγγων.
    Αυτό θα πρέπει να συμπεριλήψεις στο Π.Δ.

    Σχόλιο by ΤΑΣΣΟΥΛΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ — 28/01/2010 @ 15:07

  8. Αξιότιμε κύριε υφιπουργέ,
    Όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών παραθέτω ορισμένα αποσπάσματα από τον επαγγελματικό οδηγό του ΤΕΕ,μέχρι τώρα ισχύουν τα παρακάτω:

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕΛΕΤΩΝ
    Το Π.Δ.541/78 διακρίνει, ανάλογα με το κύριο περιεχόμενό τους, τις τεχνικές μελέτες σε 26 κατηγορίες, και το Π.Δ.256/98 συμπληρώνει το Π.Δ.541/78 και προσθέτει και την κατηγορία 27. Οπότε οι 27 κατηγορίες μελετών είναι:
    1. Χωροταξικές – Ρυθμιστικές.
    2. Πολεοδομικές – Ρυμοτομικές.
    3. Οικονομικές
    4. Κοινωνικές
    5. Οργανώσεως και Επιχειρησιακής Ερευνας
    6. Αρχιτεκτονικές Κτιριακών Εργων.
    7. Ειδικές Αρχιτεκτονικές
    8. Στατικές Μελέτες
    9. Μελέτες Μηχανολογικές – Ηλεκτρολογικές – Ηλεκτρονικές.
    10. Μελέτες Συγκοινωνιακών Εργων.
    11. Μελέτες Λιμενικών Εργων.
    12. Μελέτες Μεταφορικών Εργων.
    13. Μελέτες Υδραυλικών Εργων.
    14. Ενεργειακές Μελέτες.
    15. Μελέτες Βιομηχανιών.
    16. Μελέτες Τοπογραφίας.
    17. Χημικές Μελέτες και Ερευνες.
    18. Χημικοτεχνικές Μελέτες.
    19. Μεταλλευτικές Μελέτες και Ερευνες.
    20. Μελέτες & Ερευνες Γεωλογικές, Υδρογεωλογικές & Γεωφυσικές.
    21. Γεωτεχνικές Μελέτες & Ερευνες.
    22. Εδαφολογικές Μελέτες και Ερευνες.
    23. Μελέτες Γεωργικές.
    24. Μελέτες Δασικές.
    25. Μελέτες Φυτοτεχνικής Διαμόρφωσης Περιβάλλοντος Χώρων και Εργων Πρασίνου.
    26. Μελέτες Αλιευτικές.
    27. Περιβαλλοντικές Μελέτες.
    Καμία ειδικότητα μηχανικών δεν εξαιρείται από την επόνηση Μελετών Περιβάλλοντος, αρκεί
    να έχουν μελετητικό πτυχίο στην κατηγορία 27 με τίτλο «Περιβαλλοντικές Μελέτες».

    Μεταλλειολόγοι-Μεταλλουργοί >> 15,19,27

    Η αναφορά αυτή δεν είναι δεσμευτική και δεν ορίζεται από το νόμο. Μηχανικοί μπορούν
    να εγγραφούν και σε άλλες κατηγορίες αν αποδειγμένα έχουν σπουδές ή εμπειρία στο
    γνωστικό αντικείμενο αυτων.

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΟ ΜΕΚ
    Στο ΜΕΚ υπάρχουν οι εξης κατηγορίες έργων:
    1.Οδοποιίας
    2.Οικοδομικά
    3.Υδραυλικά
    4.Λιμενικά
    5.Ηλεκτρομηχανολογικά
    5α.Υδραυλικά έργα υπό πίεση
    6.Βιομηχανικά – Ενεργειακά
    και εξειδικευμένων εργασιών:
    1.Πλωτά έργα & εγκαταστάσεις Ναυπηγείων
    2.Εργα σηράγγων
    3.Εργα αποκαλύψεων μεταλλείων
    4.Εργα γεωτρήσεων
    5.Εργα μεταλλουργικών βιομηχανιών
    6.Εργα καθαρισμού και επεξεργασίας νερού & υγρών, στερεών & αερίων αποβλήτων.
    7.Εργα χημικών βιομηχανιών
    8.Εργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού
    9.Εργα πρασίνου
    Στις ανωτέρω κατηγορίες έργων και εξειδικευμένων εργασιών με βάση τα Π.Δ. 472/85 και
    Π.Δ.368/94 έχουν δικαίωμα εγγραφής οι μηχανικοί κατά ειδικότητα ως εξης:
    Μεταλλειολόγοι,Μεταλλουργοί στην κατηγορία 6
    και στις εξειδικευμένες εργασίες 2,3,4 και 5

    • Bάσει του ανανεωμένου, προ ετών, προγράμματος σπουδών της σχολής, το οποίο έχετε μελετήσει εκτενώς, προτείνω: Για τις κατηγορίες μελετών να ισχύουν επιπλέον οι αριθμοί: 3,20,21,22(Η οικονομία διδάσκεται σε τρια διαφορετικά μαθήματα σε διαφορετικά εξάμηνα, άμεσα και έμμεσα. Στο Π.Δ. αναφέρεται η κατοχύρωση άδειας για μελέτη σχετική με τα γεωτεχνικά έργα, ενώ παράλληλα γνωρίζετε ότι γίνονται μαθήματα τόσο πετρολογικά όσο και γεωλογικά, που δικαιολογούν τόσο τις εδαφολογικές, όσο και τις γεωλογικές κτλ. μελέτες και έρευνες).
    Για τις κατηγορίες έργων κτλ., προτείνω επιπλέον: Την κατηγορία 1 και την εξειδικευμένη εργασία 6, η οποία προβλέπεται και στο προεδρικό διάταγμα.

    Σχόλιο by Bασίλης — 02/02/2010 @ 22:59

  9. Το θέμα της κατοχύρωσης είχε εγκριθεί από όλα τα αρμόδια όργανα επί της προηγούμενης κυβερνήσεως, η οποία πάγωσε το θέμα πριν την υπογραφή του αρμόδιου υπουργού, ενώ ξαναπέρασε, μετά την αλλαγή σκηνικού, από τα αρμόδια όργανα και απομένει μια πιο σοβαρή αντιμετώπιση, για να λήξει το θέμα.
    Ευχαριστώ για την προσοχή σας

    Σχόλιο by Bασίλης — 02/02/2010 @ 23:08

  10. Ένα σοβαρό αντικείμενο το όποιο πρέπει να περιλαμβάνετε στα δικαιώματα του μεταλλειολόγου είναι και οι γεωτεχνικές κατασκευές και ειδικά η κατασκευή μεγάλων φραγμάτων. Ο μεταλλειολόγος είναι ο πλέων αρμόδιος μηχανικός πετρωμάτων και πολύ ποιο γεωτεχνικός από τον γεωλόγο.
    Το φράγμα περιλαμβάνει :
    1. λατομείο αδρανών
    2. Δανειοθαλαμο φίλτρων (κοσκίνα πλυντήριο)
    3. Εκσκαφές
    4. Σήραγγα
    5. Επιχώματα
    6. Αναλύσεις γεωλογικών πετρωμάτων
    7. Τσιμεντενεσεις
    8. Γεωτρήσεις

    Όλα ανήκουν στον Μεταλλειολόγο Μηχανικό

    Σχόλιο by ΤΑΣΣΟΥΛΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ — 05/02/2010 @ 21:32

  11. Συμφωνώ με το παραπάνω σχόλιο. Επίσης, επειδή όλα αυτά τα χρόνια η προσπάθεια κατοχύρωσης για τα υπόγεια έργα παρεμποδίζεται ουσιαστικά από τους πολιτικούς μηχανικούς(επιστολές ΣΠΜΕ προς ΤΕΕ κτλ.), δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατό οι Μ.Μ.Μ. να έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο για τα μεταλλεία, ορυχεία κτλ. που είναι υπόγεια/γεωτεχνικά έργα και να μην έχουν για τα υπόλοιπα, που μέχρι τώρα ήταν αποκλειστικά των πολιτικών μηχανικών. Το ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών είχε οριστεί από το Τ.Ε.Ε. και καθιερώθηκε σύμφωνα με τις οδηγίες του. Μήπως να δωθούν στους πολιτικούς μηχανικούς και οι άδειες για μεταλλεία κτλ., εκτός από τις άδειες που έχουν ήδη? Μπορεί να πιστεύουν ότι ούτε για αυτά έχουμε επιστημονικό υπόβαθρο.

    Σχόλιο by Bασίλης — 06/02/2010 @ 17:42

  12. Οι προτάσεις της Σχολής Μ.Μ.Μ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της, παρουσιάστηκαν πρώτη φορά στην εορταστική εκδήλωση για τα 60 της χρόνια, που πραγματοποιήθηκε πριν από τρία σχεδόν χρόνια (63 χρόνια λοιπόν χωρίς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα, βάσει του επιστημονικού μας υποβάθρου και του προγράμματος σπουδών μας!!!). Από τότε έχουν γίνει ομάδες εργασίες για να συμφωνήσουν όλες οι σχολές, έχουν ψηφιστεί από την Πρυτανεία του Ε.Μ.Π., έχουν αντίστοιχα γίνει ομάδες εργασίες για να συμφωνήσουν όλες οι ειδικότητες στο Τ.Ε.Ε. και με τη σειρά τους έχουν ψηφιστεί και εκεί, έχουν περάσει έπειτα από πολύ μεγάλη προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων από το ΣΑΠΕ και ακόμη είναι στα χαρτιά. Καμία επισημοποίηση, καμία υπογραφή, τίποτα. Μόνο αβέβαιο μέλλον για τους εκατοντάδες Μηχανικούς Μεταλλείων – Μεταλλουργούς. Ας προχωρήσει επιτέλους το θέμα αυτό από τη νέα Κυβέρνηση.

    Σχόλιο by Στέφανος Αθανασόπουλος — 15/02/2010 @ 17:35

  13. Τυχαίνει να είμαι από τους φοιτητές (Διπλωματούχος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός πλέον) που είχαν την εμπειρία να παραστούν σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της μεγάλης προσπάθειας της σχολής Μηχανικών Μεταλλείων – Μεταλλουργών για τα επαγγελματικά δικαιώματα. Από τα 60 χρόνια εορτασμού της σχολής, όπου πρώτη φορά παρουσιάστηκαν, στη συνέλευση της Συγκλήτου του Ε.Μ.Π., στο Τ.Ε.Ε. και έπειτα στο Υπουργείο Παιδείας για το Σ.Α.Π.Ε.. Αρχικά, στη Σύγκλητο ακούστηκαν πολλές απόψεις για την πρόταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Άλλες σωστές, άλλες λανθασμένες. Δε είμαι εγώ που τις κρίνω. Η Σύγκλητος λοιπόν με απόφαση την οποία όλοι οι εκπρόσωποι των σχολών του Ε.Μ.Π. ενέκριναν, εκτός από τους εκπροσώπους των Πολιτικών Μηχανικών οι οποίοι δεν υπέγραψαν, αποφάσισε να προωθήσει το θέμα στο Τ.Ε.Ε.. Το Τ.Ε.Ε. την ενέκρινε. Πάλι δεν την κρίνω εγώ. Το επόμενο βήμα είναι το Σ.Α.Π.Ε.. Το συμβούλιο των έμπειρων και των πλέον κατάλληλων ανθρώπων να κρίνουν αν η σχολή των Μηχανικών Μεταλλείων – Μεταλλουργών ζητούσε παράλογα πράγματα, την ενέκρινε. Ξανά δεν ήμουν εγώ που έκρινα την πρόταση, αλλά αυτοί που κρίθηκαν αρμόδιοι να το κάνουν. Το τελευταίο βήμα ήταν η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων), πράγμα λογικό αφού η Βουλή συμβουλεύεται το Σ.Α.Π.Ε. πριν τη ψήφιση τέτοιων θεμάτων. Η αλήθεια είναι ότι ενθουσιάστηκα! Όχι γιατί πίστευα ότι αύριο θα έβρισκα εύκολα δουλειά έχοντας κάμποσα δικαιώματα να με βοηθούν, πράγμα αδύνατο αν δεν καταφέρεις να αποδείξεις με σκληρή δουλειά ότι αξίζεις, αλλά γιατί αναγνωρίζονταν οι προσπάθειες δεκάδων καθηγητών να «εξοπλίσουν» με γνώσεις μέσω του προγράμματος σπουδών εκατοντάδες Μηχανικούς της σχολής μου! Ήξερα ότι είναι αδιανόητο, πρωτόγνωρο, πρωτοτυπία της χώρας μας μία σχολή Εθνικού Πολυτεχνείου να μη μπορεί να εξασφαλίσει αυτά που της αναλογούν στους αυριανούς Μηχανικούς της! Κι όμως κάποιοι υπεύθυνοι αυθαίρετα αποφάσισαν να μην κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Με αποτέλεσμα τα δικαιώματα της σχολής μου να είναι υπό δημόσια διαβούλευση με τη νέα Κυβέρνηση αντί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Γνωρίζω ότι οι κατάλληλοι άνθρωποι που οι προκάτοχοί σας όρισαν με συμφωνία της Βουλής έχουν βγάλει την απόφασή τους επί του θέματος. Σα Διπλωματούχος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός σας ζητάω να κάνετε το αυτονόητο ˙ τη δουλειά σας. Δεν αισιοδοξώ, αλλά ούτε απαισιοδοξώ. Διότι έχω σαν υποστήριξη τους χιλιάδες Μηχανικούς Μεταλλείων – Μεταλλουργούς που αποδεικνύουν κάθε μέρα επί του πρακτέου αν έχουν αποκτήσει επαρκείς γνώσεις ή όχι από της σχολή τους. Εκεί άλλωστε κρίνονται όλοι μας…

    Σχόλιο by Στέφανος Παπαβασιλείου — 17/02/2010 @ 22:34

  14. Με αφορμή την Αναφορά του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ν. Ιωαννίνων κ. Ευάγγελου Αργύρη (25-1-2010) και την απάντησή σας (16-2-2010) σχετικά με το θέμα της κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (θα ήθελα να επικαιροποιήσω σχόλιό μου που αναρτήθηκε στο blog σας (Δεκέμβρης 2009) και αφορούσε την αίσθηση «εξαπάτησης» των πτυχιούχων του ως άνω Τμήματος.
    Η αίσθηση «εξαπάτησης» προκύπτει από το γεγονός ότι οι πληροφορίες που προσφέρονταν μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (ηλεκτρονικοί οδηγοί Π.Ι.) και της αντίστοιχης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης δεν ήταν έγκυρες και αξιόπιστες, όπως θα περίμενε κανείς.
    Στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αναφέρεται ότι ο απόφοιτος του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης μπορεί να απασχοληθεί ως «καθηγητής των εικαστικών τεχνών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (δεν ισχύει ακόμα)». Τι νόημα έχει μια πληροφορία που «δεν ισχύει», κανείς αρμόδιος πιθανά δεν αναρωτήθηκε!!
    Παράλληλα όμως, στον οδηγό σπουδών του Τμήματος για το 2005-06, όπως άλλωστε και στους αντίστοιχους των προηγούμενων ετών, αναγράφεται-μεταξύ άλλων- ότι οι απόφοιτοί του μπορούν να εργαστούν ως καθηγητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μπορούν τελικά οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου Τμήματος να εργαστούν ως καθηγητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
    Η ορθή επιλογή σπουδών και επαγγέλματος προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, ενημέρωση και πληροφόρηση για το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος, την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του κλπ. Όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η παρεχόμενη πληροφόρηση, της οποίας έκαναν χρήση οι υποψήφιοι για το Τμήμα, οι γονείς τους ή ακόμη και οι ειδικοί σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού, δεν πληρούσε τις απαιτούμενες συνθήκες εγκυρότητας. Η πληροφόρηση που παρέχει το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης, βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την πληροφόρηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Και μιλάμε για πληροφόρηση από επίσημους και έγκυρους φορείς. Το Παν/ο Ιωαννίνων και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο!!!
    Τότε, τον Δεκέμβρη του 2009 σας είχα απευθύνει την ερώτηση του τι θα κάνατε εάν ήσασταν στη θέση των αποφοίτων του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης και τι προτίθεστε να κάνετε τώρα ως αρμόδιος Υφυπουργός. Στις 21-1-2010 κατέθεσα στο Υπουργείο φάκελο με τις σχετικές ερωτήσεις βουλευτών και τις αντίστοιχες απαντήσεις του Υπουργείου (μέχρι τον Ιούνη 2009), καθώς και τη θετική προσέγγιση /άρθρο του Συμβούλου Καλλιτεχνικών Μαθημάτων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (16-1-09).
    Διαβάζοντας την απάντησή σας στο Σύλλογο Αποφοίτων Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης και τον Βουλευτή κ. Ευαγ. Αργύρη, πιστεύω, ότι δυστυχώς η αίσθηση «εξαπάτησης» για όσους νέους βάσει της επίσημης πληροφόρησης επέλεξαν το συγκεκριμένο Τμήμα θα εξακολουθήσει να υπάρχει…
    Πιστεύοντας, όπως αναφέρεται και στην αναφορά του Συλλόγου Αποφοίτων, «πως θα σκύψετε με ευαισθησία και ωριμότητα επάνω από το πρόβλημα […] καθώς το Κράτος Δικαίου, στο οποίο ζούμε οφείλει πάνω απ” όλα να σέβεται και να τηρεί τους νόμους και τις προϋποθέσεις που το ίδιο βάζει […] », είμαι στη διάθεσή σας για κάθε πληροφορία ή διευκρίνιση.

    Ράνυ Καλούρη

    Σχόλιο by Ράνυ Καλούρη — 23/02/2010 @ 07:14

  15. Παιδιά, μην γράφετε σχόλια άκυρα……εδώ μιλάμε για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών μεταλλείων μεταλλουργών,όχι άλλων σχολών…το θέμα μας είναι εξίσου σημαντικό με το δικό σας και σας ζητώ να απευθύνεστε στο αντίστοιχο blog/χώρο.

    Σχόλιο by Bασίλης — 25/02/2010 @ 09:22

  16. Σχετικά με την χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος Μηχανικού

    Το θέμα των εξετάσεων για χορήγηση άδειας επαγγέλματος από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την επιστημονική κοινότητα αλλά και την κοινωνία γενικότερα.

    Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, οι υποψήφιοι επιλέγουν το αντικείμενο της εξέτασης, που μπορεί να είναι είτε με βάση την πτυχιακή εργασία, είτε με βάση τις ενότητες (μαθήματα), όπως αυτές καθορίζονται στην Υ.Α. ΕΔ5/4/339/ΦΕΚ 713/5-10-1984 και σχεδόν αποκλειστικά οι υποψήφιοι επιλέγουν να εξετασθούν στην πτυχιακή τους εργασία.

    Η πτυχιακή εργασία αποτελεί υποχρέωση του φοιτητή για την ολοκλήρωση του βασικού κύκλου σπουδών.

    Η πτυχιακή εργασία (που έχει θέμα περιορισμένης εφαρμογής και ασφαλώς δεν καλύπτει όλο το εύρος των σπουδών), εκπονείται στο τέλος (κατά τεκμήριο) του κύκλου σπουδών, παρουσιάζεται δε και εξετάζεται στις πτυχιακές εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος.

    Επομένως η πτυχιακή εργασία δεν μπορεί, σε καμμία περίπτωση, να αποτελεί βάση για εξέταση, μεταγενέστερης του διπλώματος.

    Πολύ δε περισσότερο, όταν η πτυχιακή εργασία δεν έχει καμία απολύτως σχέση στην εξεταστική διαδικασία η οποία αφορά στη χορήγηση άδειας για την άσκηση επαγγέλματος.

    Το ίδιο ασφαλώς ισχύει και για τα μαθήματα του βασικού κύκλου σπουδών, στα οποία ο διπλωματούχος έχει ήδη εξετασθεί και προφανώς έχει επιτύχει.

    Ουσιαστικά δηλαδή, με την εξέταση αυτή στο Τ.Ε.Ε., εξετάζεται εκ νέου η επιστημονική επάρκεια του ήδη διπλωματούχου επιστήμονα μηχανικού για να του χορηγηθεί άδεια άσκησης επαγγέλματος χωρίς αυτός να εξετάζεται σε θέματα εφαρμογής.

    Παρ’ όλον ότι πολλές φορές το θέμα αυτό έχει τεθεί στο Τ.Ε.Ε., δεν έχει ληφθεί καμμί α απόφαση, αν και έχουν γίνει σχετικές συζητήσεις.

    Λίγοι εκ των υποψηφίων διαθέτουν επαγγελματική εμπειρία, στις περισσότερες δε περιπτώσεις, η κοινωνική πίεση είναι αυτή που ‘’οδηγεί’’ στην επιτυχή έκβαση αυτής της εξέτασης.

    Σήμερα, η διαδικασία εξέτασης στον περιορισμένο χρόνο που αυτή διεξάγεται, δεν συνάδει με την ουσία της άδειας άσκησης επαγγέλματος, ουσιαστικά δε την υποβαθμίζει.

    Υπάρχει κάποιος σήμερα που να πιστεύει ότι είναι λογικό ένας διπλωματούχος μηχανικός να έχει δικαίωμα και δυνατότητα υπογραφής χωρίς κανένα περιορισμό, την επόμενη της απόκτησης του διπλώματός του και χωρίς να έχει καμία επαγγελματική εμπειρία, μέσα από μια εξέταση όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω;

    Πρέπει να προηγείται μια χρονική περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας οι πτυχιούχοι να εργάζονται ώστε να αποκτούν επαφή με το χώρο και το αντικείμενο της εφαρμογής της επιστήμης που σπούδασαν και να είναι ‘’δόκιμοι μηχανικοί’’. Να δίδεται δε η δυνατότητα σε αυτούς να εγγράφονται στο ΤΣΜΕΔΕ, μόνον όμως για ασφαλιστικά δικαιώματα και όχι για επαγγελματικά.

    Σε κάθε περίπτωση, πιστεύω ότι οι εξετάσεις για χορήγηση άδειας επαγγέλματος, πρέπει να διεξάγονται ως ακολούθως :

    α. Γραπτή εξέταση, κατά τη διάρκεια της οποίας θα εκπονείται ένα θέμα στοιχειώδους προμελέτης που θα επιλέγεται από τον υποψήφιο μεταξύ τριών θεμάτων που θα υποβάλλει η εξεταστική επιτροπή.
    Η γραπτή εξέταση θα έχει επαρκή χρονική διάρκεια για την εκπόνηση του εν λόγω
    θέματος (π.χ. 4 – 6 ώρες).

    β. Προφορική εξέταση κατά τη διάρκεια της οποίας με μια σειρά ερωτημάτων θα εξετάζεται η ικανότητα του υποψηφίου σε τεχνικά και πρακτικά θέματα, ώστε να διαπιστώνεται εάν ο εξεταζόμενος σκέπτεται σαν τεχνικός και έχει αντιληφθεί τις έννοιες της ασφάλειας της κατασκευής, του κόστους των επιλογών.
    Η προφορική εξέταση θα έχει επαρκή χρονική διάρκεια.

    Δηλαδή, η εξέταση για τη χορήγηση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος θα διεξάγεται σε δύο φάσεις και θα έχει σκοπό να πιστοποιήσει ουσιαστικά τη δυνατότητα του υποψηφίου να λειτουργεί ως επαγγελματίας μηχανικός.

    Με εκτίμηση

    Γεώργιος Κ. Χατζηκωνσταντής

    Σχόλιο by ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ — 08/03/2010 @ 22:45

  17. Δειτε Εδω

    Σχόλιο by Τζεφέρης Πέτρος — 20/03/2010 @ 06:58

  18. Κύριοι, η Κυβέρνηση κάθε φορά κάνει κάτι για να αποπροσανατολίζει, με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει ίσως, να ξεφεύγει η σκέψη του κάθε πολίτη από τα πιο σημαντικά πραγματικά προβλήματα του τόπου, η φτώχεια, η ανεργία, τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα, κ.α.. Φυσικά και αυτά είναι προβλήματα, αλλά το κάνει επίτηδες σε καιρούς κρίσης για «κουκούλωμα» άλλων υποθέσεων. Συμφωνώ να Παραμείνει «η βάση του 10» για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), δηλαδή τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.), βλέπε Νόμο 3549/2007, αν και αυτό το μέτρο δεν είναι ότι πιο καλό. Ο μαθητής του 19 στις εισαγωγικές, πλέον φοιτητής αν παρατήσει το διάβασμα (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις), το πιο πιθανόν είναι να μην τελειώσει τις σπουδές του ποτέ ή να αργήσει πάρα πολύ, ενώ ο μαθητής που θα «πιάσει» έστω και 8 στις εισαγωγικές και μετά μέσα στην σχολή του και θα προσπαθήσει αρκετά με πολύ και σωστό διάβασμα μπορεί και να αριστεύσει (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις). Η δική μου η γνώμη είναι ότι κάποιο μέτρο θα πρέπει να υπάρχει, έστω και «η βάση του 8» , αν και καλύτερα θα ήταν να είναι «η βάση του 10». Όμως και χωρίς εισαγωγικές μπορεί να γίνει το ζητούμενο, όποιος προσπαθήσει αρκετά με σωστό διάβασμα και σκέψη, τότε θα τα καταφέρει. Επίσης, τα μόρια των εισαγωγικών εξετάσεων είναι ένα «μέτρο μορίων» που σε πολλές περιπτώσεις είναι μεγάλη «φούσκα» για διάφορες σχολές, οι εξετάσεις εντός των σχολών είναι αυτές που σε κρίνουν ικανό για την συγκεκριμένη επιστήμη, όχι οι «βάσεις εισαγωγής». Φυσικά, καλό είναι να υπάρχει κάποιο «όριο-βάση» εισαγωγής, αν και οι περισσότερες χώρες κατάργησαν τις εισαγωγικές και υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Όποιος μπορεί και θέλει να γίνει κάτι τα καταφέρνει, διαφορετικά τα παρατάει και ψάχνετε για κάτι διαφορετικό.

    Σχόλιο by Theodoros Theodorou — 17/04/2010 @ 16:03

  19. Μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι τα ΤΕΙ αναγνωρίζει ως ΑΕΙ το υπ. Παιδείας στο Πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή
    Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 12:25

    Ρεπορτάζ:esos.gr

    Οι συντάκτες του πολυνομοσχεδίου ή έχουν άγνοια (άσχετοι) ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ ή από κεκτημένη ταχύτητα (που δεν το νομίζω) χαρακτηρίζουν ως ΑΕΙ μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι και τα ΤΕΙ.

    Διαβάστε παρακάτω τον διαχωρισμό που κάνει το υπ. Παιδείας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (Ενώ τα Τ.Ε.Ι είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, βλέπε Νόμο 3549/2007):

    Άρθρο 36 Θέματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.
    1. Στην υπ’ αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση
    «Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν. 3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

    Άρθρο 37
    Λοιπά θέματα των Α.Ε.Ι.
    1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2α του άρθρου 2 του ν. 2083/1992
    αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Σύγκλητο συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. σε αριθμό ίσο προς το ένα τρίτο (1/3) των τμημάτων του
    πανεπιστημίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του έξι (6) ούτε όμως
    μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων του πανεπιστημίου.» Το τέταρτο
    εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εκπρόσωποι των
    μελών Δ.Ε.Π. ορίζονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. κάθε τμήματος, τα
    οποία καλούνται προς τούτο σε ειδική συνεδρίαση, εκ περιτροπής κατ’ έτος, με σειρά την οποία καθορίζει ο πρύτανης ανά τμήμα και βαθμίδα, ώστε κατά τη διάρκεια της θητείας να υπάρχει εκπροσώπηση κάθε τμήματος και κάθε
    βαθμίδας τουλάχιστον μία φορά.»
    2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται
    αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.

    Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 27/04/2010 @ 16:40

  20. Τμήμα πλαστικών τεχνών και επιστημών της τέχνης

    Το τμήμα πλαστικων τεχνων και επιστημων της τεχνης λειτουργει απο το 2000 στο πανεπιστημιο Ιωαννινων.Το τμημα δυστυχως αποτελει αλλο ενα απο τα πολλα τμηματα που δεν αναγνωριζεται το πτυχιο του. Αρχικα ξεκινησε ως θεωρητικο τμημα με την ονομασια «επιστημων της τεχνης» ενω στη συνεχεια απεκτησε περισσοτερο εργαστηριακο-εικαστικο χαρακτηρα .
    Το τμημα βασικα κινειται γυρω απο τις εικαστικες τεχνες,ενω παρεχεται σε μικρο βαθμο γνωση καποιων εφαρμοσμενων.
    Η θεωρητικη κατευθυνση ασχολειται ελαχιστα με τις εικαστικες τεχνες στην πραξη ενω βασικοι αξονες τις ειναι η ιστορια και η θεωρια της τεχνης.
    Ο χαρακτηρας της διαμορφωσης του προγραμματος σπουδων επι μια δεκαετια είναι κατα βαση πειραματικος καθως και παραλληλα συμφεροντολογικος
    Βασικες διαφορες απο τις αλλες εικαστικες σχολες στην Ελλαδα ειναι
    -ο τροπος εισαγωγης(πανελληνιες με ειδικο μαθημα ελευθερο σχεδιο)
    -η ισορροπία των διδακτικων ωρων των θεωρητικων και εργαστηριακων μαθηματων
    -η υποχρεωτικη παρακολουθηση περισσοτερων απο ενα εργαστηρια εικαστικης φυσεως
    - και η τετραετης φοιτηση εναντι της πενταετους των αλλων εικαστικων σχολων.
    Τα βασικα προβληματα του τμηματος ειναι η
    1. μη αναγνωριση του πτυχιου απο τους δημοσιους φορεις, (παιδαγωγικο ινστιτουτο και εικαστικο επιμελητιριο για την εικαστικη καρευθυνση)
    2. η στεγαση του που γινεται οχι στο βαθμο που θα επρεπε, σε καταλληλα και εξοπλισμενα κτηρια για τη χρησης τους οπως επισης και
    3. η ελλειψη μονιμου διδακτικου προσωπικου αποτελεσμα τις ελλιπους χρηματοδοτησης του τμηματος
    Τελος μια αναφορα θα πρεπει να γίνει για την παραπληροφοριση σχετικα με τα επαγγελματικα δικαιωματα της σχολης από το επισημο site της σχολης του πανεπιστημιου Ιωαννινων καθως και από την γραμματεια του τμηματος

    Σχόλιο by abc123 — 12/07/2010 @ 20:44

  21. Η τελευταια αναρτηση εγινε κατα λαθος σε αυτη την σελιδα και οχι σε σχετικοτερη.

    Σχόλιο by abc123 — 12/07/2010 @ 20:51

Κανάλι RSS για τα σχόλια του άρθρου. TrackBack URL