Το σύστημα του Καναδά αν δίνει και διέξοδο, υπό συνθήκες, στην τριτοβάθμια πιστεύω ότι ταιριάζει καλύτερα στην Ελλάδα του σήμερα με στόχο την Ελλάδα του αύριο.
Κύριοι, η Κυβέρνηση κάθε φορά κάνει κάτι για να αποπροσανατολίζει, με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει ίσως, να ξεφεύγει η σκέψη του κάθε πολίτη από τα πιο σημαντικά πραγματικά προβλήματα του τόπου, η φτώχεια, η ανεργία, τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα, κ.α.. Φυσικά και αυτά είναι προβλήματα, αλλά το κάνει επίτηδες σε καιρούς κρίσης για «κουκούλωμα» άλλων υποθέσεων. Συμφωνώ να Παραμείνει «η βάση του 10» για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), δηλαδή τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.), βλέπε Νόμο 3549/2007, αν και αυτό το μέτρο δεν είναι ότι πιο καλό. Ο μαθητής του 19 στις εισαγωγικές, πλέον φοιτητής αν παρατήσει το διάβασμα (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις), το πιο πιθανόν είναι να μην τελειώσει τις σπουδές του ποτέ ή να αργήσει πάρα πολύ, ενώ ο μαθητής που θα «πιάσει» έστω και 8 στις εισαγωγικές και μετά μέσα στην σχολή του και θα προσπαθήσει αρκετά με πολύ και σωστό διάβασμα μπορεί και να αριστεύσει (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις). Η δική μου η γνώμη είναι ότι κάποιο μέτρο θα πρέπει να υπάρχει, έστω και «η βάση του 8» , αν και καλύτερα θα ήταν να είναι «η βάση του 10». Όμως και χωρίς εισαγωγικές μπορεί να γίνει το ζητούμενο, όποιος προσπαθήσει αρκετά με σωστό διάβασμα και σκέψη, τότε θα τα καταφέρει. Επίσης, τα μόρια των εισαγωγικών εξετάσεων είναι ένα «μέτρο μορίων» που σε πολλές περιπτώσεις είναι μεγάλη «φούσκα» για διάφορες σχολές, οι εξετάσεις εντός των σχολών είναι αυτές που σε κρίνουν ικανό για την συγκεκριμένη επιστήμη, όχι οι «βάσεις εισαγωγής». Φυσικά, καλό είναι να υπάρχει κάποιο «όριο-βάση» εισαγωγής, αν και οι περισσότερες χώρες κατάργησαν τις εισαγωγικές και υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Όποιος μπορεί και θέλει να γίνει κάτι τα καταφέρνει, διαφορετικά τα παρατάει και ψάχνετε για κάτι διαφορετικό.
Σχόλιο by Theodoros Theodorou — 17/04/2010 @ 16:00
Μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι τα ΤΕΙ αναγνωρίζει ως ΑΕΙ το υπ. Παιδείας στο Πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή
Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 12:25
Ρεπορτάζ:esos.gr
Οι συντάκτες του πολυνομοσχεδίου ή έχουν άγνοια (άσχετοι) ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ ή από κεκτημένη ταχύτητα (που δεν το νομίζω) χαρακτηρίζουν ως ΑΕΙ μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι και τα ΤΕΙ.
Διαβάστε παρακάτω τον διαχωρισμό που κάνει το υπ. Παιδείας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (Ενώ τα Τ.Ε.Ι είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, βλέπε Νόμο 3549/2007):
Άρθρο 36 Θέματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.
1. Στην υπ’ αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση
«Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν. 3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
Άρθρο 37
Λοιπά θέματα των Α.Ε.Ι.
1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2α του άρθρου 2 του ν. 2083/1992
αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Σύγκλητο συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. σε αριθμό ίσο προς το ένα τρίτο (1/3) των τμημάτων του
πανεπιστημίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του έξι (6) ούτε όμως
μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων του πανεπιστημίου.» Το τέταρτο
εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εκπρόσωποι των
μελών Δ.Ε.Π. ορίζονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. κάθε τμήματος, τα
οποία καλούνται προς τούτο σε ειδική συνεδρίαση, εκ περιτροπής κατ’ έτος, με σειρά την οποία καθορίζει ο πρύτανης ανά τμήμα και βαθμίδα, ώστε κατά τη διάρκεια της θητείας να υπάρχει εκπροσώπηση κάθε τμήματος και κάθε
βαθμίδας τουλάχιστον μία φορά.»
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται
αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.
Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 27/04/2010 @ 16:36
Αγαπητέ κ. Πανάρετε,
Από το εισαγωγικό σημείωμα, στην ιστοσελίδα σας, αντιγράφω :
‘’Ένας δημόσιος λειτουργός δεν είναι παρά ένας πολίτης που εντέλλεται από τους συμπολίτες του να φέρει εις πέρας μία δημόσια αποστολή’’.
Δεν θα διαφωνήση κάποιος μαζί σας.
Το ζήτημα είναι εάν αυτό το εφαρμόζετε, εσείς που έχετε αναλάβει ένα τόσο σημαντικό έργο σε μια τόσο σημαντική θέση.
Εστιάζοντας το σχόλιό μου στο προτεινόμενο από εσάς σχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Ναυπηγών Μηχανικών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, σημειώνω τα ακόλουθα :
1. Το Π.Δ. που είχατε στα χέρια σας όταν αναλάβατε τη θέση που σήμερα κατέχετε, προέκυψε από ουσιαστική διαβούλευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο αντικείμενο της Ναυπηγικής και εγκρίθηκε από το ΣΑΤΕ (όπως και τα Π.Δ. των άλλων τμημάτων ΣΤΕΦ). Σας υπενθυμίζω ότι το προτεινόμενο εκείνο Π.Δ. είχε τις υπογραφές των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας. Απέμενε μόνο η υπογραφή του τότε Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας. Και γνωρίζετε κ. Πανάρετε ότι σύμφωνα με το άρθρο 18 παράγρ. 2 του Νόμου 3749 / 04 – 09 – 2009 αλλά και σύμφωνα με την προεκλογική σας δέσμευση αυτό το Π.Δ., όπως και όσα Π.Δ. είχαν τις υπογραφές του ΥΠΕΠΘ θα υπογράφονταν άμεσα με τη συμπλήρωση των υπογραφών που απέμεναν.
2. Το προτεινόμενο από εσάς σχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Ναυπηγών Μηχανικών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας είναι στην ουσία ένα κείμενο το οποίο στέλνει στις καλένδες το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Ναυπηγικών Μηχανικών Τ.Ε.Ι. Διότι με τους όρους και με τους περιορισμούς που θέτετε στο εύρος της άσκησης του επαγγέλματος στερείτε τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης των εν λόγω αποφοίτων. Ταυτόχρονα, δεν δίνετε τη δυνατότητα επιλογής αυτού του Τμήματος στο μηχανογραφικό δελτίο. Με αποτέλεσμα να ΄΄φρενάρετε΄΄ την αναβάθμιση του Τμήματος Ναυπηγικής.
3. Προτείνετε την ίδρυση ενός ενιαίου φορέα ο οποίος ΘΑ δημιουργηθεί. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να δημιουργηθεί αυτός ο φορέας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Επομένως δεν έχετε κάνει τίποτα με αυτό το Π.Δ. που προτείνετε.
4. Μετά από πολλά – πολλά χρόνια, εξακολουθείτε και εσείς να υποβαθμίζετε και να μην υπολογίζετε τους αποφοίτους του Τμήματος Ναυπηγικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και να τους αφήνετε έρμαια στις ορέξεις ενός Τεχνικού Επιμελητηρίου που μαζί με τους πρυτάνεις των Πολυτεχνικών Σχολών εκφράζουν απαξιωτικές απόψεις για τα Τ.Ε.Ι. και επιθυμούν διακαώς την ουσιαστική κατάργηση των Τ.Ε.Ι.
Έχετε στα χέρια σας την επιστολή του Ι. Γρυσπολάκη της 07 – 04 – 2010 στην οποία ο εν λόγω Πρύτανης συκοφαντεί τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι. γράφοντας ότι :
α. ΄΄είναι παραπλανητική η απόδοση του τίτλου του Μηχανικού σε αποφοίτους Τ.Ε.Ι.΄΄. Συμφωνείτε με αυτό ;
β. ΄΄είναι απρόβλεπτες οι συνέπειες από την τακτική να δοθούν αυτά τα επαγγελματικά δικαιώματα (σε αποφοίτους Τ.Ε.Ι ) αφού εξισώνονται 3,5 έτη σπουδών με 5΄΄.
Συμφωνείτε με αυτό ;
Οι σπουδές στα Τ.Ε.Ι. κύριοι έχουν ΔΙΑΡΚΕΙΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ.
γ. Σας ζητά να αποσύρετε τα Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Τ.Ε.Ι.
Στην ουσία κ. Πανάρετε, αυτό κάνετε.
5. Στο άρθρο 1 παρ. 2.1. του δικού σας Π.Δ. προτείνετε την έκδοση Π.Δ. με τα οποία ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ :
Αλήθεια κ. Πανάρετε, πιστεύετε ειλικρινά ότι αυτό το ΄β΄΄πρέπει να ισχύει μόνο για τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι. ; Γιατί δεν το έχετε συμπεριλάβει αυτό στο προτεινόμενο από εσάς Π.Δ. για τους αποφοίτους της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων – Μεταλλουργών του Ε.Μ.Π. ; Και γιατί δεν το προτείνετε και στις άλλες ειδικότητες Μηχανικών Ε.Μ.Π. ;
Δηλαδή οι απόφοιτοι του Ε.Μ.Π. είναι υπεράνω ; Ποιός το λέει αυτό ; Και κυρίως ποιός και πώς το αποδεικνύει ;
Και σε κάθε περίπτωση, ποια επαγγελματική εμπειρία και γνώσεις εφαρμογής έστω και κατ΄ελάχιστον απέκτησαν οι φοιτούντες κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο ΕΜΠ ;
6. Στο άρθρο 2 παράγρ. 2 του προτεινόμενου από εσάς Π.Δ. έχετε προσθέσει τη φράση :
΄΄…αποτελεί η ιδιότητα του μέλος του φορέα της παρ. 2.1. του άρθρου 1 ως διευρυμένου Τ.Ε.Ε. που εκπροσωπεί και τον κλάδο των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι.΄΄
Παραδίδετε δηλαδή τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι. στο Τ.Ε.Ε. και στους πρυτάνεις των Πολυτεχνικών σχολών που αυτό ακριβώς περίμεναν για να προχωρήσουν στο βήμα της κατάργησης των Τ.Ε.Ι. (αυτοί το ονομάζουν ….΄΄συγχώνευση΄΄ …). Είναι οι ίδιοι κ. Πανάρετε που ζητούν να τους χορηγήσετε βασικό δίπλωμα Μηχανικού και ταυτόχρονα πτυχίο Master με ένα μόνο 5-ετή κύκλο σπουδών !!!!
7. Αγαπητέ κ. Πανάρετε, εάν πραγματικά επιθυμείτε να λύσετε το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε.Ι. :
α. υπογράψτε το Π.Δ. που έχει εγκριθεί από το ΣΑΤΕ και προέκυψε μετά από ουσιαστική διαβούλευση
β. αφαιρέστε τις διατάξεις του δικούς σας Π.Δ. που δεν δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα αλλά θέτουν στο περιθώριο τους αποφοίτους αυτούς και δεν αφήνουν να αναβαθμιστεί το εν λόγω Τμήμα.
γ. Δώστε στον εαυτό σας τη δυνατότητα να αποτελέσει μια όαση στην έρημο των αποτυχημένων πολιτικών στον τομέα αυτό, επιλύοντας ένα θέμα που συντηρείται άλυτο προς ικανοποίηση συντεχνιακών συμφερόντων.
δ. επιβεβαιώστε την αποστολή του δημόσιου λειτουργού, όπως την έχετε περιγράψει στο εισαγωγικό σημείωμα στην ιστοσελίδα σας.
Με εκτίμηση
Γεώργιος Χατζηκωνσταντής
Σχόλιο by ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ — 30/04/2010 @ 21:53
Το σύστημα του Καναδά αν δίνει και διέξοδο, υπό συνθήκες, στην τριτοβάθμια πιστεύω ότι ταιριάζει καλύτερα στην Ελλάδα του σήμερα με στόχο την Ελλάδα του αύριο.
Σχόλιο by Βασίλης Μαντάς — 10/03/2010 @ 15:13
Κύριοι, η Κυβέρνηση κάθε φορά κάνει κάτι για να αποπροσανατολίζει, με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει ίσως, να ξεφεύγει η σκέψη του κάθε πολίτη από τα πιο σημαντικά πραγματικά προβλήματα του τόπου, η φτώχεια, η ανεργία, τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα, κ.α.. Φυσικά και αυτά είναι προβλήματα, αλλά το κάνει επίτηδες σε καιρούς κρίσης για «κουκούλωμα» άλλων υποθέσεων. Συμφωνώ να Παραμείνει «η βάση του 10» για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), δηλαδή τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.), βλέπε Νόμο 3549/2007, αν και αυτό το μέτρο δεν είναι ότι πιο καλό. Ο μαθητής του 19 στις εισαγωγικές, πλέον φοιτητής αν παρατήσει το διάβασμα (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις), το πιο πιθανόν είναι να μην τελειώσει τις σπουδές του ποτέ ή να αργήσει πάρα πολύ, ενώ ο μαθητής που θα «πιάσει» έστω και 8 στις εισαγωγικές και μετά μέσα στην σχολή του και θα προσπαθήσει αρκετά με πολύ και σωστό διάβασμα μπορεί και να αριστεύσει (που συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις). Η δική μου η γνώμη είναι ότι κάποιο μέτρο θα πρέπει να υπάρχει, έστω και «η βάση του 8» , αν και καλύτερα θα ήταν να είναι «η βάση του 10». Όμως και χωρίς εισαγωγικές μπορεί να γίνει το ζητούμενο, όποιος προσπαθήσει αρκετά με σωστό διάβασμα και σκέψη, τότε θα τα καταφέρει. Επίσης, τα μόρια των εισαγωγικών εξετάσεων είναι ένα «μέτρο μορίων» που σε πολλές περιπτώσεις είναι μεγάλη «φούσκα» για διάφορες σχολές, οι εξετάσεις εντός των σχολών είναι αυτές που σε κρίνουν ικανό για την συγκεκριμένη επιστήμη, όχι οι «βάσεις εισαγωγής». Φυσικά, καλό είναι να υπάρχει κάποιο «όριο-βάση» εισαγωγής, αν και οι περισσότερες χώρες κατάργησαν τις εισαγωγικές και υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Όποιος μπορεί και θέλει να γίνει κάτι τα καταφέρνει, διαφορετικά τα παρατάει και ψάχνετε για κάτι διαφορετικό.
Σχόλιο by Theodoros Theodorou — 17/04/2010 @ 16:00
Μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι τα ΤΕΙ αναγνωρίζει ως ΑΕΙ το υπ. Παιδείας στο Πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή
Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 12:25
Ρεπορτάζ:esos.gr
Οι συντάκτες του πολυνομοσχεδίου ή έχουν άγνοια (άσχετοι) ότι τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ ή από κεκτημένη ταχύτητα (που δεν το νομίζω) χαρακτηρίζουν ως ΑΕΙ μόνο τα Πανεπιστήμια και όχι και τα ΤΕΙ.
Διαβάστε παρακάτω τον διαχωρισμό που κάνει το υπ. Παιδείας των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (Ενώ τα Τ.Ε.Ι είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, βλέπε Νόμο 3549/2007):
Άρθρο 36 Θέματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.
1. Στην υπ’ αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση
«Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν. 3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
Άρθρο 37
Λοιπά θέματα των Α.Ε.Ι.
1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2α του άρθρου 2 του ν. 2083/1992
αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Σύγκλητο συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. σε αριθμό ίσο προς το ένα τρίτο (1/3) των τμημάτων του
πανεπιστημίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του έξι (6) ούτε όμως
μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων του πανεπιστημίου.» Το τέταρτο
εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εκπρόσωποι των
μελών Δ.Ε.Π. ορίζονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. κάθε τμήματος, τα
οποία καλούνται προς τούτο σε ειδική συνεδρίαση, εκ περιτροπής κατ’ έτος, με σειρά την οποία καθορίζει ο πρύτανης ανά τμήμα και βαθμίδα, ώστε κατά τη διάρκεια της θητείας να υπάρχει εκπροσώπηση κάθε τμήματος και κάθε
βαθμίδας τουλάχιστον μία φορά.»
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται
αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.
Σχόλιο by Theodorou Theodoros — 27/04/2010 @ 16:36
Αγαπητέ κ. Πανάρετε,
Από το εισαγωγικό σημείωμα, στην ιστοσελίδα σας, αντιγράφω :
‘’Ένας δημόσιος λειτουργός δεν είναι παρά ένας πολίτης που εντέλλεται από τους συμπολίτες του να φέρει εις πέρας μία δημόσια αποστολή’’.
Δεν θα διαφωνήση κάποιος μαζί σας.
Το ζήτημα είναι εάν αυτό το εφαρμόζετε, εσείς που έχετε αναλάβει ένα τόσο σημαντικό έργο σε μια τόσο σημαντική θέση.
Εστιάζοντας το σχόλιό μου στο προτεινόμενο από εσάς σχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Ναυπηγών Μηχανικών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, σημειώνω τα ακόλουθα :
1. Το Π.Δ. που είχατε στα χέρια σας όταν αναλάβατε τη θέση που σήμερα κατέχετε, προέκυψε από ουσιαστική διαβούλευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο αντικείμενο της Ναυπηγικής και εγκρίθηκε από το ΣΑΤΕ (όπως και τα Π.Δ. των άλλων τμημάτων ΣΤΕΦ). Σας υπενθυμίζω ότι το προτεινόμενο εκείνο Π.Δ. είχε τις υπογραφές των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας. Απέμενε μόνο η υπογραφή του τότε Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας. Και γνωρίζετε κ. Πανάρετε ότι σύμφωνα με το άρθρο 18 παράγρ. 2 του Νόμου 3749 / 04 – 09 – 2009 αλλά και σύμφωνα με την προεκλογική σας δέσμευση αυτό το Π.Δ., όπως και όσα Π.Δ. είχαν τις υπογραφές του ΥΠΕΠΘ θα υπογράφονταν άμεσα με τη συμπλήρωση των υπογραφών που απέμεναν.
2. Το προτεινόμενο από εσάς σχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Ναυπηγών Μηχανικών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας είναι στην ουσία ένα κείμενο το οποίο στέλνει στις καλένδες το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Ναυπηγικών Μηχανικών Τ.Ε.Ι. Διότι με τους όρους και με τους περιορισμούς που θέτετε στο εύρος της άσκησης του επαγγέλματος στερείτε τη δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης των εν λόγω αποφοίτων. Ταυτόχρονα, δεν δίνετε τη δυνατότητα επιλογής αυτού του Τμήματος στο μηχανογραφικό δελτίο. Με αποτέλεσμα να ΄΄φρενάρετε΄΄ την αναβάθμιση του Τμήματος Ναυπηγικής.
3. Προτείνετε την ίδρυση ενός ενιαίου φορέα ο οποίος ΘΑ δημιουργηθεί. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να δημιουργηθεί αυτός ο φορέας ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Επομένως δεν έχετε κάνει τίποτα με αυτό το Π.Δ. που προτείνετε.
4. Μετά από πολλά – πολλά χρόνια, εξακολουθείτε και εσείς να υποβαθμίζετε και να μην υπολογίζετε τους αποφοίτους του Τμήματος Ναυπηγικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και να τους αφήνετε έρμαια στις ορέξεις ενός Τεχνικού Επιμελητηρίου που μαζί με τους πρυτάνεις των Πολυτεχνικών Σχολών εκφράζουν απαξιωτικές απόψεις για τα Τ.Ε.Ι. και επιθυμούν διακαώς την ουσιαστική κατάργηση των Τ.Ε.Ι.
Έχετε στα χέρια σας την επιστολή του Ι. Γρυσπολάκη της 07 – 04 – 2010 στην οποία ο εν λόγω Πρύτανης συκοφαντεί τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι. γράφοντας ότι :
α. ΄΄είναι παραπλανητική η απόδοση του τίτλου του Μηχανικού σε αποφοίτους Τ.Ε.Ι.΄΄. Συμφωνείτε με αυτό ;
β. ΄΄είναι απρόβλεπτες οι συνέπειες από την τακτική να δοθούν αυτά τα επαγγελματικά δικαιώματα (σε αποφοίτους Τ.Ε.Ι ) αφού εξισώνονται 3,5 έτη σπουδών με 5΄΄.
Συμφωνείτε με αυτό ;
Οι σπουδές στα Τ.Ε.Ι. κύριοι έχουν ΔΙΑΡΚΕΙΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ.
γ. Σας ζητά να αποσύρετε τα Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Τ.Ε.Ι.
Στην ουσία κ. Πανάρετε, αυτό κάνετε.
5. Στο άρθρο 1 παρ. 2.1. του δικού σας Π.Δ. προτείνετε την έκδοση Π.Δ. με τα οποία ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ :
α. συγκρότηση ενιαίου φορέα ( αλήθεια, …. Πότε : )
β. Τα 3 επίπεδα τεχνικής ευθύνης
Αλήθεια κ. Πανάρετε, πιστεύετε ειλικρινά ότι αυτό το ΄β΄΄πρέπει να ισχύει μόνο για τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι. ; Γιατί δεν το έχετε συμπεριλάβει αυτό στο προτεινόμενο από εσάς Π.Δ. για τους αποφοίτους της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων – Μεταλλουργών του Ε.Μ.Π. ; Και γιατί δεν το προτείνετε και στις άλλες ειδικότητες Μηχανικών Ε.Μ.Π. ;
Δηλαδή οι απόφοιτοι του Ε.Μ.Π. είναι υπεράνω ; Ποιός το λέει αυτό ; Και κυρίως ποιός και πώς το αποδεικνύει ;
Και σε κάθε περίπτωση, ποια επαγγελματική εμπειρία και γνώσεις εφαρμογής έστω και κατ΄ελάχιστον απέκτησαν οι φοιτούντες κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο ΕΜΠ ;
6. Στο άρθρο 2 παράγρ. 2 του προτεινόμενου από εσάς Π.Δ. έχετε προσθέσει τη φράση :
΄΄…αποτελεί η ιδιότητα του μέλος του φορέα της παρ. 2.1. του άρθρου 1 ως διευρυμένου Τ.Ε.Ε. που εκπροσωπεί και τον κλάδο των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι.΄΄
Παραδίδετε δηλαδή τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι. στο Τ.Ε.Ε. και στους πρυτάνεις των Πολυτεχνικών σχολών που αυτό ακριβώς περίμεναν για να προχωρήσουν στο βήμα της κατάργησης των Τ.Ε.Ι. (αυτοί το ονομάζουν ….΄΄συγχώνευση΄΄ …). Είναι οι ίδιοι κ. Πανάρετε που ζητούν να τους χορηγήσετε βασικό δίπλωμα Μηχανικού και ταυτόχρονα πτυχίο Master με ένα μόνο 5-ετή κύκλο σπουδών !!!!
7. Αγαπητέ κ. Πανάρετε, εάν πραγματικά επιθυμείτε να λύσετε το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Ναυπηγών Μηχανικών Τ.Ε.Ι. :
α. υπογράψτε το Π.Δ. που έχει εγκριθεί από το ΣΑΤΕ και προέκυψε μετά από ουσιαστική διαβούλευση
β. αφαιρέστε τις διατάξεις του δικούς σας Π.Δ. που δεν δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα αλλά θέτουν στο περιθώριο τους αποφοίτους αυτούς και δεν αφήνουν να αναβαθμιστεί το εν λόγω Τμήμα.
γ. Δώστε στον εαυτό σας τη δυνατότητα να αποτελέσει μια όαση στην έρημο των αποτυχημένων πολιτικών στον τομέα αυτό, επιλύοντας ένα θέμα που συντηρείται άλυτο προς ικανοποίηση συντεχνιακών συμφερόντων.
δ. επιβεβαιώστε την αποστολή του δημόσιου λειτουργού, όπως την έχετε περιγράψει στο εισαγωγικό σημείωμα στην ιστοσελίδα σας.
Με εκτίμηση
Γεώργιος Χατζηκωνσταντής
Σχόλιο by ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ — 30/04/2010 @ 21:53